Pravilno vzdrževanje avta je eden od temeljev, da bo vozilo dolgo in dobro služilo, predvsem pa bo najcenejše za vzdrževanje.
Pri portalu Auto Bild so zbrali nasvete, kako bi za svoje avtomobile skrbeli mehaniki. Med njimi je deset pravil, na katere je vredno biti pozoren.
1. Ne bi se zanašali le na priporočila proizvajalca
Vsi mehaniki z razlogom poudarjajo nujnost redne menjave olja, saj iztrošeno olje izgubi mazalne sposobnosti, se zamaže s sajami in ne zmore odvajati toplote motorja. Večina izkušenih mehanikov pa ob tem priporoča menjavo olja že po 15 tisoč kilometrih oziroma znotraj enega leta.
Predpisani servisni intervali s strani proizvajalcev so danes lahko daljši, na 20 ali celo 30 tisoč kilometrov. A to je le vodilo. Še posebej pa je treba olje menjati predčasno v primerih, da z avtom pogosto vozite le na kratke proge, da vlečete prikolico, ali ko se veliko vozite v vlažnem oziroma zelo vročem podnebju. Redno je treba skrbeti tudi za ostale tekočine.
2. Ne bi uporabljali tekočin, ki nimajo priporočila proizvajalca
Motorji avtomobilov so med razvojem natančno konstruirani v sodelovanju s proizvajalci maziv in drugih tekočin. Za dolgo delovanje brez težav zato dobri mehaniki priporočajo uporabo samo tistih tekočin, ki jih priporoča proizvajalec vozila. Marsikatera težava izgine samo zato, ker se uporabnik vrne nazaj k pravemu olju. Mehaniki tudi odsvetujejo uporabo tesnilnih dodatkov, ki preprečujejo puščanje olja ali hladilne tekočine. Gre le za začasno rešitev, ki na dolgi rok lahko povzroči še večjo škodo.
3. Ne bi uporabljal nekakovostnih nadomestnih delov
Nekakovostni nadomestni deli na dolgi rok lastnika stanejo več. Proizvajalec originalnih nadomestnih delov mora upoštevati stroge pogoje glede kakovosti, ki jih predpiše tovarna vozil. Nekateri specializirani proizvajalci rezervnih delov zmorejo ponuditi tudi kakovost na ravni originalov, a obstaja še veliko več takšnih, ki dajejo na trg cenene izdelke ali pa celo ponaredke z originalnimi logotipi. Zelo kratkovidno in nevarno, če kupujete in vzdržujete avto zgolj po principu najcenejšega.
4. Nekaterih stvari nikoli ne bi popravljali pod domačo lopo
Morda je bilo nekoč res nekaj običajnega, da so ljudje kar v domači garaži menjali olje ali zavore ter postorili še marsikaj drugega. Z napredkom vozil, ki imajo vse več medsebojno povezanih sistemov, ki zahtevajo natančna orodja in upoštevanje predpisanih postopkov ter nastavitev prek računalnika, je to postalo docela nemogoče.
5. Ne bi odlašali z menjavo jermena
Zobati jermen je eden ključnih delov pri delovanju motorja, saj skrbi za sinhronizirano delovanje glavne gredi in ventilov. Proizvajalci predpisujejo interval menjave, ki ga marsikdo ne upošteva, saj želi ta strošek potisniti nekam v prihodnost. Iztrošen oziroma raztegnjen jermen zelo kvarno vpliva na motor. Če pride do pretrganja, pa je katastrofa neizbežna. Niti avtomobili, ki namesto jermena uporabljajo verigo, niso imuni pred okvarami, tudi v takšnih primerih je potrebno redno preverjanje njenega stanja.
6. Ne bi spreminjali zunanjosti avta brez upoštevanja podnebja
Veliko mehanikov je proti estetskemu spreminjanju zunanjosti, na primer z raznimi dodatki ali menjavo zunanjih delov, še posebej, če niso ustrezno stestirani. Marsikateri opozarja tudi pred uporabo vinilnih folij, s katerimi nekateri oblepijo avto in mu s tem spremenijo barvo. Morda je to dobra rešitev za blaga podnebja, a tam, kjer je žgoče sonce pogosto na nebu, bo folija prej ali slej popustila in kot posledica UV žarčenja začela pokati. Estetika je lahko hitro stran vržen denar.
7. Mehanik ne bi nikoli imel dveh tepihov
Veliko voznikov uporablja v avtih dvojne preproge - na takšno iz velurja položijo še gumijasti tepih in tako menda ohranjajo čistejšo notranjost. A takšna praksa je še posebej pri neoriginalnih tepihih nevarna, ker lahko ovirajo delovanje stopalk za zavoro in plin.
8. Ne bi ignoriral opozorilnih lučk
Sodobni avtomobili imajo polno elektronike, sposobni so samodiagnoze in delno tudi samodejnega odpravljanja napak. Ko tega ne zmorejo, prižgejo opozorilno lučko. To je treba vedno upoštevati oziroma preveriti, kaj pomeni. Nekatere lučke zahtevajo strokovni poseg v mehanični delavnici, kjer brez napredne diagnostike napake ne bo mogoče odpraviti.
9. Na avto ne bi nameščal rabljenih pnevmatik
Še vedno veliko ljudi za svoje avte kupuje rabljene pnevmatike. Ob tem se pojavi veliko tveganj, od dejanske ustaranosti takšnih pnevmatik ne glede na prevožene kilometre do načina, kako so bile vožene na nekem tujem avtu z drugačnim podvozjem. Najbolj varna in na dolgi rok najcenejša je investicija v primerne nove pnevmatike.
10. Ne bi lagal svojemu mehaniku o težavah
Bolj kot so točne informacije o preteklem dogajanju in vzdrževanju avta, lažje bo mehanik diagnosticiral vir in uspešno odpravil vzrok težav. Če nastajajo med vožnjo nepojasnjeni zvoki, jih je priporočljivo posneti, saj bo to serviserju precej olajšalo locirati težavo.
to o tepihih se strinjam,ko sem kupila rabljen avto,sem prvo vrgla tepihe proč
mehaniki ne čakaji , ne uporabljajo poceni delov in tekočin. ma ja- a jih plačajo po isti ceni kot jih …
Mehaniki se smejejo ko berejo zournal 24/7/365