London bo v prihodnjem desetletju potreboval približno pol milijona novih stanovanjskih enot. Za pomoč pri razmisleku, kako jih zagotoviti, je think-tank New London Architecture (LNA) razpisal mednarodni arhitekturni natečaj, na katerega je prispelo več kot dvesto predlogov. Komisija je iz skrčenega izbora stotih prispelih predlogov, ki so predlagali modularne montažne hiše, parazite na strešnih terasah, pa tudi ekskluzivno sosesko, izbrala 10 finalistov.
Prvi je koncept hiš na vodi arhitekturnega studia Baca Architects, ki je skupaj s podjetjem Floating Homes zasnoval projekt Buoyant Starts – prefabricirano plavajočo enoto za mlade družine, ki se jo lahko zasidra na 75 kilometrih rek in kanalov, v mestnih marinah in pristaniščih, ki trenutno niso v rabi. Arhitekti ocenjujejo, da bi tak model lahko zagotovil dom kar 7500 mladim družinam.
Wood Blocks londonskega studia dRMM Architects je toplotno in akustično izolirana školjka, v kateri si mladi lahko uredijo interier po lastni zamisli. Tak sistem bi lahko zmanjšal stroške gradnje za kar 40 odstotkov, čas gradnje pa skrajšal za četrtino.
The Urban Daring Project arhitekta Patricka Masseya je projekt, ki bi škrbine v mestnem tkivu zapolnil z novimi zgradbami. Majhne stanovanjske projekte bi načrtovali arhitekti in prostorski načrtovalci, ki bi jih imenoval mestni svet.
Housing Over Public Assest arhitekta Billa Pricea je projekt, ki predvidi prostor za kar 630 tisoč novih domov, ki bi jih lahko zgradili nad obstoječimi javnimi zgradbami: knjižnicami, bolnišnicami, šolami in gasilskimi domovi. Projekt predvideva prenovo javnih institucij z denarnim vložkom od prodaje stanovanj, postavljenih nad njimi. »To bi zadostilo projekcijam po 488 tisoč novih domovih, ki jih bo London potreboval v naslednjem desetletju, hkrati pa bi se prenovile tudi vse javne zgradbe,« pove arhitekt.
Suburpia, projekt britanske firme HTA Design, predvideva gradnjo na predmestnih vrtovih.
Investing in London's Future by Learning from its Past je projekt Davida Krolla, ki predlaga javno last parcel in zasebno gradnjo na njih, medtem ko The ATAL Team predlaga izboljšavo javnega prevoza do težko dosegljivih predelov mesta, saj bi jih lažja dostopnost naredila zanimivejše za investitorje in s tem zagotovila njihov razvoj.
Zmagovalci natečaja bodo sodelovali v delovi skupini, ki bo razdelala različne predloge ter predlagala končni načrt za prihodnost stanovanjske gradnje v angleški prestolnici.
via Dezeen