Socialna omrežja imajo velik vpliv na več področjih življenja in eno izmed njih je tudi področje nezdrave prehrane. Na TikTok-u ustvarijo več milijard ogledov, zaradi česar imajo v skladu z opazovalno študijo velik vpliv na otroke.
Pri pregledu objav na TikToku 16 največjih blagovnih znamk “nezdrave” hrane in pijače glede na globalni delež blagovnih znamk, so raziskovalci pod vodstvom dr. Kathryn Backholer iz Globalnega centra za debelost na univerzi Deakin v Geelongu v Avstraliji prišli do konkretnih zaključkov. Objavili so jih v ugledni publikaciji BMJ Global Health in opozorili na škodljive posledice, ki jih ima TikTok na zdravje in razvoj otrok.
Le ena sama kampanja s hashtag izzivom – ki uporabnike TikToka spodbuja k objavljanju videoposnetkov, ki oglašujejo določen izdelek – je ustvarila od 12,7 milijona do 107,9 milijarde ogledov.
Uporabniki = oglasne deske
Na ta način so uporabniki TikToka postali ‘oglasne deske’ teh proizvajalcev nezdrave hrane in pijače, saj jih spodbujajo k ustvarjanju in deljenju videoposnetkov njihovih izdelkov.
Gre za neuradne ambasadorje blagovnih znamk, po podatkih gre za tretjino teh za otroke, mlajše od 14 let.
dr. Kathryn Backholer.
“Dokazi so zelo jasni, da trženje živil povečuje želje otrok po nezdravih živilih in njihovo uživanje, kar na koncu vodi v povečanje telesne teže in debelost,” je še povedala Backholerjeva. Več o študiji si lahko preberete na tej povezavi.
Kaj lahko storite starši?
Očitno je, da si te in podobne platforme tudi zatiskajo oči pred negativnimi posledicami, ki jih povzročajo otrokom in mladostnikom. Zato so starši tisti, ki lahko in morajo zaščitijo svoje otroke.
Otroci in mladostniki še nimajo dovolj življenjskih izkušenj, da bi lahko prepoznali nevarnost in škodljivost početja prikazanega v video klipih. Zato je izjemno pomembno, da se starši seznanijo s pastmi tega in podobnih družbenih omrežij ter se pogovarjajo s svojimi otroki.
Kaj psihologinja meni o uporabi socialnih omrežij in kaj svetuje staršem, si lahko pogledate tu (video).
Kaj bi morali starši vedeti o uporabi družabnih omrežij?
- Starši naj vsaj do 12. leta, pri nekaterih otrocih do 14. leta starosti ohranijo nadzor nad naloženimi aplikacijami, gesli in spletnimi vsebinami, ki jih mladostnik obiskuje. Vsebino, ki jo otrok ali mladostnik naloži na splet, naj prej pregledajo in odobrijo.
- Na naprave namestite starševski nadzor in blokado oglasov.
- Vsebine si ogledujte skupaj z otrokom, ali pa naj bo med brskanjem v vaši bližini, da vidite, kaj gleda.
Več nasvetov smo zbrali na tej povezavi.