Na rezultate primerjalnih analiz enakih izdelkov, ki so jih izvedli v nekaterih državah vzhodne Evrope in od koder navajajo, da so izdelki iz njihovih polic slabše kakovosti, se se odzvali tudi nekateri proizvajalci.
Ob tem so zagotovili, da vse originalne napolitanke Manner, tako tiste, ki se prodajajo na avstrijskem trgu, kot tudi tiste, ki se prodajajo na drugih trgih, proizvajajo po enakem receptu: "Vse originalne napolitanke Manner, tako tiste, ki se prodajajo na avstrijskem trgu kot tudi tiste, ki se prodajajo na drugih trgih, podjetje Josef Manner & Comp. AG proizvaja po enakem receptu. Prav tako ima podjetje za omenjene napolitanke tudi samo eno produkcijsko linijo, od koder gre distribucija na različne trge," so nam pojasnili.
Preberite še:
- To je pokazala primerjava izdelkov slovenskih in avstrijskih polic
- Tudi Slovenija bo preverjala izdelke multinacionalk
Odzvali so se tudi iz podjetja Nestle, ki izdeluje več kot deset tisoč različnih izdelkov hrane in pijač in so zaradi tovrstnih obtožb že leta 2011 vložili tožbo na sodišče v Bratislavi.
Tako kot mnogi drugi tudi v tem podjetju najprej poudarijo, da izpolnjujejo enake visoke standarde kakovosti in varnosti za vse svoje potrošnike: "Naši recepti odražajo kulturne razlike med državami in območji, tudi v EU, razviti so v skladu z lokalnimi izbirami potrošnikov. Obstajajo lahko manjše spremembe v sestavinah, ki se uporabljajo v nekaterih naših izdelkih in se prodajajo v EU," so nedavno nazaj pojasnili za STA.
Italijani bolj sladkosnedni kot Slovenci
Podjetja torej delno različno sestavo v glavnem argumentirajo, da se s tem prilagajajo regionalnim okusom. Izdelki za vse trge so izdelani po isti recepturi, razlika je le v okusu.
Na Ljubljanskih mlekarnah tako poudarjajo, da njihove izdelke, ki jih proizvajajo za poslovne partnerje v tujini pod njihovimi blagovnimi znamkami, "ustrezno prilagodimo željam in zahtevam njihovih potrošnikov: za italijanski trg proizvajamo mnogo bolj sladke sadne jogurte v primerjavi s sadnimi jogurti za slovenske potrošnike. Jogurti, ki jih proizvajamo za Švedsko pa vsebujejo veliko več maščob. Pri vseh izdelkih zagotavljamo ustrezno kakovost, ne glede za kateri trg ali naročnika jih proizvajamo," je za Žurnal 24 sporočila direktorica korporativnega komuniciranja pri Ljubljanskih mlekarnah, ki so del multinacionalke Lactalis, Renata Lovrak.
Pri Žitu se ne prilagajajo okusom
Za pojasnilo, kako je s prilagajanjem okusov in kakovostjo izdelkov namenjenim tujim trgom, smo se obrnili še na Žito, slovensko podjetje pod lastniškim okriljem hrvaške Podravke, kjer - zanimivo - pravijo, da tudi glede okusov pri njih ne sklepajo kompromisov:
"Našim izdelkom oziroma izdelkom naših blagovnih znamk ne prilagajamo okusov in sestavin za različne trge. So enaki za vse trge oziroma imajo enako recepturo in enake sestavine, ne glede na trg. Posebej lahko izpostavimo primer čokolade Gorenjke, pripravljene iz praktično štirih osnovnih najkakovostnejših surovin in tudi tu ločevanja receptur glede na trg ni. Identično čokolado Gorenjka tako na primer najdete tako na policah trgovin v Makedoniji kot na Madžarskem, v Italiji, na Švedskem, na Norveškem, v Kanadi, Italiji in celo v Singapurju. Ko kupec kupi čokolado Gorenjka na eni od teh polic, lahko vedno pričakuje identičen okus," je za Žurnal24 pojasnila tiskovna predstavnica Nina Rus Turuk, ki dodaja, "kompromisov glede sestavin ne sklepamo".
vanda.levstik@zurnal24.si
Tudi jaz mislim, da je to prilagajanje okusom larifari. Če že, potem gre za prilagajanje "okusu" naročniku, ki želi "cenejši" izdelek (seveda pa ne nujno cenejši za končnega kupca).
to ti je globalizem! Bolezen, ki uničuje svet. Moramo nazaj na lokalni kapitalizem, ki je deloval!
Kolibri ,to da prilagajajo okuse je larifari.Primer Hainekena pivo ki ga izdelajo na Nizozemskem ne bo nikoli enako kot pivo ki ga delajo na Hrvaškem ali pivo ki ga bojo delali v Laškem in Unionu cena pa bo ista ali… ...prikaži več dražja.Tako je pri vseh multinacionalkah in to je naša realnost