Interaktivne digitalne igrice in mobilne aplikacije niso primerne za otroke do starosti dveh let, zato bi jih morali starši takoj odstraniti z nakupovalnega seznama daril, v teh dneh poziva Ameriško združenje pediatrov. (AAP)
Gledanje televizije, tablica in pametni telefon z igricami ter različne druge digitalne igrače zmanjšajo ali popolnoma preprečujejo vsako možnost ustvarjalnega razvoja majhnega otroka, se glasi klinično poročilo, ki so ga na začetku prvega tedna v decembru objavili pediatri.
To ne velja za digitalne igrače
Povod za poziv staršem so seveda bližajoči se božični ni novoletni prazniki in prav zdaj je čas za nakupovanje ali pisanje seznamov daril, ki bodo naše potomce čakala pod drevesci. "Klasične izobraževalne igrače in slikanice spodbujajo socialno interakcijo, prav tako vplivajo na kakovostno druženje z otrokom," je povedal soavtor poročila, dr. Alan Mendelsohn z Univerze v New Yorku in zdravnik v bolnišničnem centru New York City Bellevue. "To ne velja za digitalne igrače, saj ni dokazov, da bi imel otrok, mlajši od dveh let kakšne koristi od časa preživetega pred zasloni tablic, pametnih telefonov ali pred televizijo," je dodal pediater.
Pomembno je druženje
Otroci, mlajši od dveh let po priporočilu AAP ne bi smeli zapravljati časa na tak način, čeprav nekateri starši mislijo, da se njihovi malčki ob tem tudi izobražujejo. Pojasnili so, da v tako zgodnjem otroštvu ni namen učiti otroke črk in številk. Za najmlajše je pomembnejša kvalitetna interakcija, polna topline in podpore s strani staršev ali skrbnikov,
Po mnenju ameriških zdravnikov je v zgodnjem otroštvu treba delati na spodbujanju družbenih, čustvenih in psiholoških sposobnosti otroka.
Digitalne aplikacije in igrače sicer lahko prispevajo k razvoju otroka, vendar samo v družbi staršev ali skrbnikov. Če se otrok igra sam, ni jasnega pokazatelja o pozitivne vplivu na njegov razvoj, so zapisali.
Nič več kot uro na dan
Najbolj idealno bi bilo, da bi se starši odločali za igrače, ki spodbujajo otroško domišljijo in ne za takšne, ki so namenjene stimulaciji, povzema Reuters. Socialne, čustvene in psihološke sposobnosti se pri zelo majhnem otroku razvijejo preko reševanja realnih in vsakodnevnih problemov. Pediatri še poudarjajo, da otroci, mlajši od pet let pred televizijo in računalnikom ne bi smeli preživeti več kot eno uro na dan.
"Ne želim reči, da so digitalne igrače povsem neuporabne," je dodal Larry Rosen z državne univerze Dominguez Hills v Kaliforniji. "Nasprotno, menim, da so odličen dodatek, ki jim bo skupaj s starši omogočil zagotoviti druge spretnosti in informacije," je dodal
"Staršem se pogosto zdi, da mora otrok dobiti najnovejšo digitalno igračo, saj bodo s tem največ naredili za njihovo izobrazbo, kar je povsem nepotrebno," je dejala Jennifer Emond z Medicinske univerze v Hannovru. "Igračke se da narediti tudi iz odvrženih predmetov in za to ne potrebujete veliko denarja. Ne velja povsem, da prav draga igrača najbolje prispeva k intelektualnemu in fizičnemu razvoju, včasih je boljši enostavnejši način," je dejala Edmondova.
dezurni@zurnal24