Zdravniška stavka vpliva na bolnike, ki jim zdravstveno osebje odpoveduje oziroma prenaroča termine za nenujne storitve. Zakon o pacientovih pravicah med drugim določa, da mora zdravnik, odgovoren za zdravljenje, bolnika pravočasno in v celoti obvestiti o medicinskem posegu oziroma predlaganem zdravljenju.
62-letna bolnica s Ptuja, ki ni želela biti imenovana, je komaj čakala na operacijo kolka. "Počasi bi morala hoditi s palico, ker je obraba kolka tako zelo močna," je pojasnila za STA.
Toda operacijo, na katero je čakala eno leto, so zaradi stavke zdravnikov po njenih beseda odpovedali. O tem so jo obvestili manj kot 24 ur pred terminom v bolnišnici na drugem koncu države, ko je bila že na poti proti ustanovi. Poleg tega je bolnica že plačala nočitev v hotelu, kjer bi prenočila, saj je bil termin, ko bi morala biti v bolnišnici, zgodaj zjutraj.
62-letnica še vedno ne ve, kdaj in kako bo operirana. "Ta negotovost me res ubija," je dejala.
Obvestiti bi jo morali prej
Zastopnica pacientovih pravic za območje Kopra Jožica Trošt Krušec je za STA ocenila, da bi morala biti bolnica o odpovedi operacije obveščena prej. "To se mi zdi zelo stresno za bolnika, ki se že psihično pripravi na poseg," je dejala.
Zakon o pacientovih pravicah med drugim določa, da mora zdravnik bolnika "v celoti in pravočasno" obvestiti o načinu izvedbe posega oziroma predlaganega zdravljenja. Pravočasnosti zakon sicer ne opredeljuje natančneje. Poleg tega ima bolnik skladno z zakonom pravico, da se njegov čas spoštuje.
Če bolnik ni zadovoljen z zdravstveno obravnavo, se lahko obrne na osebo v zdravstveni dejavnosti, ki je pristojna za sprejemanje in obravnavo zahteve za obravnavo kršitve bolnikovih pravic. Pristojna oseba lahko z bolnikom sklene dogovor o načinu rešitve spora, med katerimi je tudi povračilo nepotrebnih stroškov ali druge škode v vrednosti do 300 evrov.
Ministrstvo za zdravje na svojem spletnem mestu sicer izpostavlja, da se lahko bolnik po pomoč ali zastopanje pri uresničevanju pravic po zakonu obrnejo na zastopnika pacientovih pravic. Zastopnik lahko bolniku nudi strokovno pomoč in daje usmeritve tudi na področjih uveljavljanja pravic s področja zdravstvenega varstva, zdravstvenega zavarovanja in izvajanja zdravstvene dejavnosti.
V Sloveniji je trenutno 13 zastopnikov pacientovih pravic. Njihovo svetovanje, pomoč in zastopanje je zaupno in brezplačno.
Lahko se tolaži edino s tem, da še ni bila pod narkozo...
Predlagam pacientki, da si pridobi dobrega odvetnika. Ne vem na pamet ampak nekje ustreza starosti, ko bi jo morali vzeti...ali pa je blizu. Drugače pa ji predlagam, da pokliče ZZZS, obrazloži problem in pove, da gre na operacijo v tujino.… ...prikaži več Kot sem preveril včeraj bo dobila vse informacije kako postopati. Vpraša naj v kliniki kolikšen bo račun vnaprej in pa s svojci se naj dogovori , da jo odpeljejo drugi dan-redni odpust. Mislim da bo cca 100E več stroškov-manj kot samoplačniški pregled v SLO...
Katastrofa so zdavniki ( ne vsi).. Podn od podna. Pa mislijo, da so nekaj več, če so se na naše stroške naučili talati ljudem aspirine. To bi se lahko naučilo najmanj 90% Slovencev. Tako zahtevno je to.