Boljše razumevanje podzavestnih in čustvenih procesov voznikov, ki vozijo pogosto prehitro ali vinjeni, bi lahko pomagalo pri preprečevanju takšnega načina vožnje, so ugotovili strokovnjaki z Univerze McGill.
V raziskavi, kjer so se strokovnjaki osredotočili na ponavljajočo prehitro vožnjo in vožnjo pod vplivom alkohola, so ugotovili posebne vedenjske, osebnostne in nevrobiološke profile, ki se skrivajo pod takšnimi oblikami vožnje.
“Presenetljivo je, da se ti vozniki ne štejejo med nevarne voznike,” pravi vodja raziskave Thomas G. Brown, ki je asistent psihologije na Univerzi McGill. “Če vozniki ne verjamejo, da so nevarni, se ne bodo želeli spremeniti,” je še povedal.
Ne skrbi jih za druge
V raziskavi, ki so jo objavili v PLoS ONE, so analizirali štiri skupine moških starih med 19 in 39 let. V eni skupini so bili moški z eno ali več obsodbami zaradi vožnje pod vplivom alkohola, v drugi skupini so bili moški, ki so bili v zadnjih dveh letih trikrat ali večkrat ujeti pri prehitri vožnji ali drugem prometnem prekršku. V tretji skupini so bili moški, ki so zajemali obe tvegani obliki vožnje. V kontrolni skupini so bili varni vozniki.
Strokovnjaki so analizirali njihovo nagnjenost k uživanju drog in alkohola, njihovo stopnjo impulzivnosti, nagnjenost k želji po nagrajevanju, željo po odločanju in zmožnost po učenju iz lastnih izkušenj. Med vožnjo po simulatorju so merili tudi njihove ravni kortizola. Rezultati so pokazali, da ima vsaka skupina poseben čustveni in vedenjski profil.
Strokovnjaki menijo, da bi za voznike, ki vozijo prehitro, pomagale tehnike vzpodbude in nagrajevanja. Morali bi preživeti več časa pri spodbujevalnih aktivnostih v varnem okolju. Alkoholizirani vozniki, ki so bolj dovzetni za alkohol pa bi morali prakticirati vaje, ki bi izboljšale njihovo sposobnost, da pred načrtovano vožnjo ne pijejo alkohola oziroma vinjeni ne stopijo za volan. Zanje bi bilo dobro, da se resnično zavedajo negativnih psoledic, ki jih takšno početje lahko prinese.
Za obe skupini z nevarnim načinom vožnje je značilno pomanjkanje skrbi za druge.
Pri smrtnih nesrečah najpogostejša hitrost
Te posledice pa so pogosto povezane tudi z vožnjo pod vplivom alkohola, ki se je kot vzrok v največji meri pojavil pri tako imenovanih stalnih vzrokih prometnih nesreč, zlasti pri neprilagojeni hitrosti, nepravilni strani oziroma smeri vožnje, nepravilnih premikih z vozilom in pri neupoštevanju pravil o prednosti.
Dokler boste vzroke nesreč pisali v rubriko prevelika hitrost , obenem pa imeli člen zakona o neprilagojeni hitrosto razmeram na cesti , tale vaša rubrika "prevelika "hitrost " nič ne pomeni oz. je zavajujoča do temelja ! V to rubriko… ...prikaži več , bi morali pisati samo nesreče z večjo hitrostjo od predpisane za posamezni sektor ceste +3% . Tko se pa voziš 100km in naletiš na bedaka ki vozi 50 km. Nisi prilagodil hitrosti razmeram !!!! Kdo , ta z 50 al jaz z predpisanimi 100 km/h.
jakec1575 Se strinjam.
A si ziher? Ker v Bruslju in Parizu itd.. so bili nekako ogroženi tudi drugi poleg samomorilcev, ker profesorji iz vzgoda niso imeli pogojev in varnega okolja in "safe space" za testiranje eksploziva drugje kot pa na letališču in med ljudmi.