"Ključ do bolj konkurenčnega gospodarstva je treba iskati v vsakem podjetju in vsakem zaposlenem," meni Zvezdana Lubej (na fotografiji), direktorica podjetja Kadrovske storitve. Za učinkovitost zaposlenih morata biti po njenih izkušnjah izpolnjena vsaj dva pogoja: ljudi je treba postaviti na prava delovna mesta ter jih hkrati tudi učinkovito voditi, razvijati in motivirati. "Organizacije, ki imajo visoko zavzete zaposlene, ki so seveda dovolj motivirani za delo, so za 22 odstotkov bolj produktivne,“ poudarja.
Dober vodja po njenih besedah prepozna dobre osebne lastnosti zaposlenega ter mu da spodbude in smernice na področjih, kjer je šibak. "Pomembno je tudi, da zaposleni čuti, da je njegov prispevek pomemben. Učinkoviti pristopi motiviranja dajo zaposlenemu občutek, da je sposoben in da zmore," pravi Lubejeva.
Osem konkretnih nasvetov
1. Pozanimajte se o kariernih in osebnih načrtih svojih zaposlenih.
2. Pohvalite dobro opravljeno delo.
3. Ne kritizirajte – če pride do napake, podajte pozitivno povratno informacijo.
4. Bodite odločni, a ne ukazujte.
5. Pogovarjajte se mirno, tudi če se s sogovornikom ne strinjate.
6. Bodite zadržani s humorjem, izogibajte se predvsem ponižujočemu humorju.
7. Prisluhnite pomislekom zaposlenih.
8. Bodite vzor v vedenju, stališčih in načinu dela, ki ga pričakujete od zaposlenih. Kar pomeni, da delajte tako, kot želite, da bodo zaposleni.
"Motivacije zaposlenih ne dosežemo le z napredovanjem po hierarhični lestvici, temveč tudi s strokovnim napredovanjem na istem delovnem mestu,“ ob tem dodaja Lubejeva. Študija korporacije Profiles International, ki jo v Sloveniji zastopa podjetje Kadrovske storitve, je pokazala, da je za večjo zavzetost na delovnem mestu ključno predvsem učinkovito vodenje in mentoriranje zaposlenih. "Prav razvoj kadrov, uvajanje in motiviranje zaposlenih, povečevanje zavzetosti, vplivajo na boljšo delovno klimo v podjetju in večjo učinkovitost dela, zato ravno na teh točkah največ delamo v podjetjih," pravi sogovornica.