Vizita za živali > Novice
1264 ogledov

Prevoz psa: Kaj pa varnost v primeru naleta?

Prikaz varne vožnje živali.
1/2
Anže Petkovšek Prikaz kako naj lastniki psov na najbolj učinkovit način poskrbijo za pravilen in varen prevoz živalskih sopotnikov.
Mnogo pasjih skrbnikov vozi kosmatinca na zadnjih sedežih, ker se bojijo za varnost psa. “Kaj pa, če se kdo zaleti vame od zadaj, zmečka prtljažni prostor in ubije psa?” se glasi pogosta skrb.

Takšni strahovi so povsem odveč, je pojasnil direktor Opla v Sloveniji Borut Gazvoda. K pogovoru smo ga povabili po novinarski konferenci AMZS o ozaveščanju o varnem prevozu psov, o kateri si lahko več preberete v spodnjem prispevku.

Pes Pomembno Vizita za živali To je edini pravi način zaščite psa v avtu

Veliko ljudi vozi pse na zadnjih sedežih, saj jih skrbi vožnja psov v prtljažniku. Bojijo se, da bi se jim kdo zaletel v zadnji del in poškodoval psa …
Tu moramo iti po pravilnem vrstnem redu. Ne glede na to, da je tudi izguba pasjega prijatelja velik šok za celo družino in je enakopraven družinski član, mislim, da je odgovornost voznika, da najprej poskrbi za svojo varnost in varnost sopotnikov.

Neustrezen prevoz psa na zadnjih sedežih ogroža varnost voznika in sopotnikov. Če pes med vožnjo zmoti voznika, potencialno lahko povzroči tudi nesrečo, ki ogrozi tudi ostale udeležence v prometu. Konec koncev moramo tudi psu ponuditi bolj varen prostor. Pes, ki leti prosto po kabini, ima tudi v primeru naleta od zadaj manjše možnosti za preživetje, kot če bi ga vozili v fiksiranem boksu v prtljažnem delu. S tem, da je boks potisnjen ob zadnjo sedežno klop, ki deluje tudi kot varnostna pregrada, je tam zanj res bolj varno. To so pokazali tudi testi.

Poleg tega pa se naleti vozil dogajajo na malo drugačen način. Tudi avto je zato tako namensko konstruiran. V primeru trčenja, tudi če pride do verižnega trčenja, bo deformacija avta spredaj bistveno večja kot zadaj. To pa zato, ker je deformacija spredaj namenska. Prevzema energijo trka, da ohranja potniško kabino celo. Potniška kabina vključno s prtljažnim prostorom pa je bolj toga. Tukaj varujemo potnika. Zato lastnikov psov ne bi smelo biti strah, ko štirinožca vozijo v prtljažniku.

Test pripomočkov za zaščito psa v avtu Test Vizita za živali Test: kaj se zgodi s psom ob prometni nesreči

Zakaj ste se odločili za Psom prijazne salone?
Zdaj je že nekaj let, odkar smo se odločili, da želimo postati tudi psom prijazna znamka. Psom prijazna ne pomeni samo to, da nudimo produkte, ki so primerni tudi za prevoz naših štirinožnih prijateljev, ampak da naredimo prijetno izkušnjo nakupa in vzdrževanja vozila tako za skrbnike psov kot za njihove spremljevalce.

Vemo, da je število registriranih psov zelo veliko, v Centralnem registru jih je okoli 230.000 in ta številka le malo zaostaja za številom otrok, ki hodijo v vrtce in osnovno šolo. Mislim, da je teh dobrih 260.000. To pomeni, da je na nek način pes zelo pogosto tudi spremljevalec na poti, ki zahteva dodatno pozornost ali prilagoditev tako načina prevoza kot vključevanja v družbo. Zato smo v naših prodajnih salonih uredili pasji kotiček, kjer imajo psi na razpolago prostor za počitek, svežo vodo, mogoče kakšen priboljšek.

Psom prijazen salon, Opel | Avtor: Opel Opel

Kako so to sprejele stranke?
Zelo pozitivno. Prijetno smo presenečeni. Tisti, ki imamo psa, se zavedamo pasjih potreb in cenimo, če je naš štirinožni prijatelj dobro sprejet in da je zanj tudi primerno poskrbljeno. Pasji skrbniki vedo, da bo obisk za njegovega pasjega prijatelja v salonu potekal prijetno.

Ponujate tudi opremo za pse?
Ne ukvarjamo se neposredno s prodajo pasje opreme. Zato je v Sloveniji na voljo kar precej specializiranih trgovin. Znajo pa naši prodajni svetovalci dobro svetovati, kaj je primerno. Eden od elementov, ki je potreben v strategiji pasje prijaznosti je tudi možnost, da znajo naši prodajni svetovalci pravilno svetovati lastnikom psov. Morda že pri izbiri vozila, glede na velikost oziroma pasmo psa. To se nam zdi prvi potrebni korak. Kot drugo pa, da znajo svetovati, kakšen je primeren, varen način prevoza pasjega prijatelja. In tudi v tej smeri smo naredili nekaj izobraževanj ter posredovanih informacij. Zagovarjamo namreč, da je prevoz, še posebej večjih pasem, daleč najprimernejši v pasjem boksu, ki je ustrezno nameščen v prtljažnem prostoru. V naši paleti vozil je cela vrsta modelov, ki ima res velik prtljažni prostor, ki je na drugi strani tudi uporaben in funkcionalen. To pomeni tudi, da nima zaokroženih robov, zato lahko boks brez težav namestimo v prtljažni prostor, ob tem pa ostane v prtljažnem delu prostor tudi za ostale stvari.

V naši ponudbi sta dva izredno uspešna avta v izvedbi karavana. Govorim o astri in insignii, ki sta za takšne voznike zelo primerna. Ne samo zato, ker imata velik prtljažni prostor, ampak ker je ta relativno blizu tlom. Kar pomeni, da lahko večji in težji psi v boks vstopijo sami, ne da jih lastnik dviguje. Vemo, da so veliki psi hitro težki 30, 40, 50 in več kilogramov in če ga je treba dvigniti 50, 60 centimetrov visoko, je to lahko hudo breme za lastnika. V tem primeru je tako odločitev za karavana lahko primernejša kot odločitev za križanca, ki jih imamo v paleti kar nekaj. Kajti pri njih je sama višja zasnova avtomobila prinesla tudi nekoliko višji nakladalni rob v prtljažni prostor.

Borut Gazvoda | Avtor: Anže Petkovšek Borut Gazvoda, direktor Opel Slovenija. Anže Petkovšek

Omenili ste dve vozili. Kaj pa tisti pasjeljubci, ki potrebujejo še večje prtljažnike, denimo za dva velika psa. Kakšni so zanje najprimernejši tipi vozil?
Izbira je seveda zelo povezana s tem, kakšna pasma je pri hiši. Zelo pogosto vidimo, da ljudje, ki imajo več psov, posegajo tudi po avtih, ki so pravzaprav v svoji zasnovi manjša gospodarska vozila. Da gre za manjše dostavnike ali celo za večje dostavnike. In ti seveda za svoji zasnovi bolj ustrezajo, saj je tam poudarek na tovornem prostoru morda bolj kot na udobju ali prostornosti potniške kabine. V naši paleti je cela vrsta dostavnikov, od manjšega comba do večjega vivara. Ljudje, ki imajo pse, po navadi živijo tudi bolj aktiven življenjski slog. Naš pasji prijatelj potrebuje gibanje in to včasih za sabo potegne, da ga vzamemo, kamor gremo. In kar naenkrat začnemo hoditi več na izlete in tako dalje.

Imate psa?
Ja, moja velika pasja ljubezen je bil sicer kar 13 let irski seter, ki je že nekaj let na večnih travnikih. Ta trenutek je v naši hiši v lasti moje hčerke osemletna maltežanka. Psi imajo v mojem življenju domovinsko pravico že veliko let.

In so smatrani kot družinski člani?
Da, smatrani so kot družinski člani. Kot pomembni spremljevalci življenja.

Pazite, kako se vaši psi prevažajo?
Če se zdaj spomnim na leta svojega irskega sestra, moram kritično povedati, da tedaj nismo razmišljali o varnem prevozu tako, kot razmišljamo danes. In tukaj ne bi bilo nobenega dvoma. Pri tako velikem psu bi bila edina rešitev pasji boks v prtljažnem prostoru, ki je ustrezno pritrjen. Maltežanka pa je ustrezno zaščitena. Pomembno se mi zdi to ozaveščanje za varen prevoz psa, tako kot varen prevoz otrok. To ozaveščanje ni namenjeno le za varnost psov, ampak tudi sopotnikov v vozilu. Psi v avtu v nenadzorovani situaciji postanejo predmet, ki se nekontrolirano giba in poškoduje ostale potnike.

Pogosto vas vidimo pri projektih, kjer izobražujete bralce, obiskovalce. Ste redni gost tudi našega Festivala za ljubitelje živali. Načrtujete pri Oplu kakšne dodatne aktivnosti povezane s psi za naprej?
Ko gledamo našo znamko in to, kaj naj bi naša znamka predstavljala je, da jo znamo uvrstiti v prostor, ki ga ima večina ljudi. To je v družino, v okolje, kjer zna avto poskrbeti za vse družinske člane. In tako kot ste rekli, najdete nas tam, kjer se giblje cela družina. Kjer so aktivnosti povezane s tem, kje se giblje tudi naš štirinožni prijatelj.

Drugi del, ki mu dajemo veliko pozornosti, je varnost. Naša vozila so izredno bogato opremljena, kar se tiče različnih asistenčnih sistemov, ki olajšajo vožnjo ali jo naredijo bolj varno v smislu vožnje same in dela voznika. Na drugi strani pa seveda govorimo tudi o ostalih stvareh, ki varnost podarjajo kot tako. Zato nas boste pogosto našli v projektih, ki so povezani z različnimi ciljnimi skupinami kupcev in so povezani tudi s Centrom varne vožnje Vransko, kjer smo pogosti gosti in sodelujemo pri projektih, v katerih izobražujemo voznike o varnosti v prometu.

Vztrajali bomo pri tem in nadaljevali. Najbrž se bo v tem času izkazalo, da bo potrebno narediti še kaj novega. Avti postajajo na nek način bolj kompleksni. Omenil sem asistenčne sisteme v avtu. Čutimo, da bo potrebno več pozornosti posvetiti izobraževanju, ne samo naših prodajnih svetovalcev, ampak tudi uporabnikov. Včasih zna avto, ali pa zmore, precej več in nam pomaga precej bolj, kot znamo izkoristiti. Ne bi želel delati primerjave z računalniki ali mobilnimi telefoni, ampak v neki meri je tukaj analogija vseeno primerna. In tukaj moramo delati na vseh straneh. Pri tem, da moramo na eni strani lastnosti avtomobila in prednosti, ki so nam v pomoč, ustrezno predstaviti uporabnikom. Na drugi strani pa tudi tistim, ki ta avto že imajo, jim ponuditi neko znanje, da znajo avto in njegove funkcije pravilno izkoristiti.

Festival za ljubitelje živali | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

anja.scuka@zurnal24.si