Uporabno
4616 ogledov

Spremembe nakupnih navad – kaj prepriča Slovence?

Spletno nakupovanje, spletni nakup, splet, nakupovanje, šoping, kreditna kartica Profimedia
Epidemija je korenito spremenila naše navade. Spletno nakupovanje je že bilo v porastu, epidemija pa je proces pospešila. Nakupovanje na spletu je hitro postalo naša nova realnost, e-trgovine pa so doživele razcvet. Nove navade ostajajo, zato smo se vprašali, kako na spletu nakupujemo Slovenci.

Shoppster | Avtor: Shoppster Shoppster

Leta 2020 je redno uporabljajo internet 87 % oseb, starih med 16 – 74 let, ta odstotek pa se je do leta 2021 zvišal za na 89 %[1]. Zaradi epidemije, ki je vrgla svet iz ustaljenih tirnic, vse več ljudi splet uporablja tudi za nakupovanje. V začetku leta 2021 je tako vsaj en spletni nakup opravilo okrog 922.700 ljudi, kar pomeni, da je tudi porast e-nakupovanja v vzponu.

Spletno nakupovanje, spletni nakup, splet, nakupovanje, šoping, kreditna kartica | Avtor: Profimedia Profimedia

Oblačila, čevlji in modni dodatki

Raziskava, ki jo je izvedel Statistični urad Republike Slovenije, je pokazala največ zanimanja za fizične izdelke. Največ smo naročevali produkte, ki jih v trgovinah nismo več smeli pomerjati tako sproščeno kot včasih. Na prvem mestu e-nakupov so tako oblačila, tudi športna. Pri tem je pomemben tudi postopek menjave artiklov, česar se zavedajo denimo tudi pri Shoppsterju, enemu vodilnih prodajalcev na področju spletne trgovine. Postopek vračil in reklamacij je tako enostaven in prilagojen kupcu, ki mu je na voljo tudi Shoppsterjeva služba za pomoč strankam.

Spletno nakupovanje, spletna trgovina, kreditna kartica | Avtor: Profimedia Profimedia

Spletni nakupi vse pogostejši

Raziskava Shopper's Mind[2] po drugi strani ugotavlja, da se trend rasti spletnega nakupovanja nadaljuje, saj beležimo povečano frekvenco in intenzivnost spletnega nakupovanja. Velika večina slovenskih kupcev (84 %) nakupuje v domačih spletnih trgovinah, povprečna vrednost nakupa pa znaša 102 evra. Jasno je torej, da Slovenci najbolj zaupamo trgovinam, ki so nam blizu in v katerih so izdelki predstavljeni v našem jeziku. Ker pa vse bolj stremimo tudi po interaktivni izkušnji, se spletne trgovine, kot je Shoppster, prilagajo s privlačno predstavitvijo izdelkov in vključitvijo znanih obrazov, ki jim zaupamo ter nam lahko na avtentičen način prikažejo uporabo izdelkov, ki nas zanimajo.

Iskanje podatkov in nakupovanje na družbenih omrežjih

Shoppster sledi trendom in skupaj s svojo simpatično skupino voditeljev je zdaj dosegljiv izključno na družbenih omrežjih, kjer preživimo največ časa. Odločitev je bila sprejeta v skladu s strategijo Shoppsterja kot gonilca razvoja v regiji. Tako je že mogoče na Facebooku in Instagramu spremljati zanimive posnetke, ki jih ustvarjajo voditelji, obenem pa lahko uporabniki na zelo zanimiv način tudi spremljajo ponudbo in soustvarjajo promocije, ki jih zanimajo.

računalnik bančna kartica spletno nakupovanje spletni nakup | Avtor: Profimedia Profimedia

Enostavnejše, hitrejše in dostopnejše

Pri spletnem trgovcu bodo tako poskrbeli za popoln razcvet digitalnih omrežij, ki jih upravljajo. Glede na široko ponudbo izdelkov so več kot pripravljeni na spopad z večanjem trenda spletnega nakupovanja, saj bodo uporabnikom od zdaj naprej na voljo tam, kjer se že tako nahajajo. S tem se odpirajo tudi povsem sveže možnosti aktivne participacije uporabnikov. Ula Furlan, Jure Košir, Tanja Postružnik Koren, Tinkara Fortuna in ostali voditelji pa se že veselijo svežega poglavja.


[1] Vir: https://www.stat.si/StatWeb/news/Index/9841
[2] Vir: https://smind.si/nova-raziskava-shoppers-mind-2021-spletni-kupci-v-sloveniji-nakupujejo-vse-pogosteje/