Uporabno
2478 ogledov

Rešite življenje sebi in otroku

AVP
1/6
Dreamstime
Dosledna uporaba varnostnega pasu bi lahko v povprečju vsako leto rešila življenje kar 10 udeležencem v prometnih nesreč.

"S prijatelji smo se vračali z večerje. Nisem bila pripeta, saj sem sedela na zadnjem sedežu. Kdo se že pripne, ko sedi zadaj? Ko sem se zbudila iz kome so mi rekli, da me je že takoj ob trku vrglo iz avta. Ostali so bili pripeti, ni jim bilo nič, par prask. Jaz sem zletela v jarek. Zlomilo se je vretence v hrbtenici, diagnoza je bila paraplegija, hodila ne bom več."

prometna nesreča avtomobil | Avtor: Profimedia Profimedia

Primer mlade udeleženke v prometni nesreči kaže kako pomembno je, da varnostni pas uporabljamo - tudi, ko sedimo na zadnjih sedežih, ali ko se vozimo na kratki razdalji, ali ko itak ne vozimo hitro, ali ko nas moti, ker nas omejuje. Varnostni pas ni nadležnost, varnostni pas nas lahko reši hudih poškodb in smrti.

"Ne grem tako daleč, da bi se morala pripeti." - izgovor št. 1

AVP | Avtor: Dreamstime Dreamstime

Po podatkih Javne agencije Republike Slovenije za varnost prometa (AVP) bi lahko dosledna uporaba varnostnega pasu v povprečju vsako leto rešila življenje kar desetim udeležencem v prometnih nesrečah. Izgovori življenj pa žal ne bodo rešili. Zgolj sedem kilometrov je največja hitrost trka, pri kateri bi se lahko obdržali na sedežu s pomočjo rok in nog, svari AVP in dodaja, da je zato uporaba varnostnega pasu nujen sestavni del varne vožnje, ki dokazano rešuje življenja.

"Varnostni pas me moti pri vožnji." - izgovor št. 2.

V letu 2018 je na slovenskih cestah življenje izgubilo 92 ljudi, najmanj 15 ljudem bi lahko življenje rešil varnostni pas. Kar tretjina smrtnih žrtev ni bilo pripetih, med telesno huje poškodovanimi vozniki je bilo pripetih kar 79 odstotkov, med lažje poškodovanimi pa še več, in sicer 94 odstotkov.

"Noseča sem, zato se ne morem pripeti." - izgovor št. 3.

AVP | Avtor: Dreamstime Dreamstime
Varnostni pas v primeru trka upočasni in prepreči gibanje telesa proti trdim delom vozila in tako prevzame velik del sile, ki se sprosti pri trku. Zato so posledice za voznike in potnike, ki so pripeti, praviloma blažje. Tako varnostni pas tveganje za smrtno žrtev v prometni nesreči zmanjša kar za polovico. Skoraj toliko tudi zmanjša tveganje za hude telesne poškodbe.

"Predober voznik sem, da bi se rabil pripeti." - izgovor št. 4.

AVP ugotavlja, da so najmanj pripeti odrasli potniki na zadnjih sedežih. Moški so redkeje pripeti z varnostnim pasom kot ženske in tako je tudi pripetost otrok pri moških voznikih manj verjetna. Prav otroke pa bi morali od malega navaditi, da se dosledno pripnejo z varnostnim pasom. Kar sedem od 15 smrtnih žrtev v prometnih nesrečah v letu 2018 je bilo starih med 15 in 29 let.

AVP | Avtor: Dreamstime Dreamstime

Uporaba varnostnega pasu je v Sloveniji zakonsko obvezna za vse potnike in voznike med vožnjo v motornih vozilih. To velja tudi za avtobuse, tovorna vozila in kombije. Zakon predvideva globo v višini 120 evrov. A globa naj ne bi bila ključni motivator za pripenjanje vseh potnikov v avtu in voznika.

"Zračna blazina me bo rešila, če se zaletim." - izgovor št. 5.

AVP je v ponedeljek, 4. marca, začela z nacionalno preventivno akcijo "NE RAZBIJAJ SI GLAVE Z IZGOVORI – UPORABI VARNOSTNI PAS", katere namen je povečati delež pripetosti z varnostnim pasom med vožnjo, podučiti, kako se pravilno namesti varnostni pas, dvigniti kulturo zavedanja pomembnosti uporabe varnostnega pasu ter posledično zmanjšati najhujše posledice prometnih nesreč.

Varnostni pas, pripenjanje | Avtor: Profimedia Profimedia

Varnostni pas se mora kar najtesneje prilegati telesu in ne sme biti zavit ali ohlapen.

Agencija že 14 let tudi uspešno izvaja projekt Pasavček, s katerim spodbuja k uporabi varnostnih pasov ter pravilni in dosledni uporabi otroških varnostnih sedežev med najmlajšimi udeleženci v prometu, torej pri otrocih, manjših od 150 cm. Opazovanja na terenu so pokazala pozitiven trend, saj se je stopnja pripetosti otrok iz 54 odstotkov leta 2005 zvišala na 94 odstotkov leta 2018.

Predvsem poskrbite za pravilno pripetost otrok v vozilu, biti morajo zavarovani v ustreznih otroških varnostnih sedežih.

Nesreča na gorenjski avtocesti. Smrt petletnika Avto Otrok umrl, ker sedež ni bil pričvrščen

V času nacionalne akcije, ki bo trajala do 17. marca, bodo v okviru projekta potekale dodatne aktivnosti s spremljanjem pripetosti otrok in drugih potnikov v osebnih vozilih. Večji dogodek bo potekal 13. marca 2019 v Mariboru, predvidoma se ga bo udeležilo skoraj 700 otrok.