Avtomobili so izdelani iz različnih materialov. V preteklosti so bili avtomobili izdelani izključno iz jekla. To je bila dobra izbira za izdelavo trpežnega avtomobila, vendar pa sodoben dizajn, predvsem pa ekološke zahteve po zmanjševanju izpusta emisij v ozračje avtomobilskim proizvajalcem narekujejo uporabo lahkih materialov, kot je aluminij, ki prav tako zadostuje potrebe po varnosti, tehta pa veliko manj.
Pogodba z vsemi zavarovalnicami
Še vedno na avtomobilih sicer prevladujejo jekleni in plastični deli, a je delež aluminijastih delov vse večji. Igor Zupanc iz podjetja Avto help pravi, da se aluminij še vedno najbolj pogosto pojavlja pri novejših in modernejših avtomobilih, ki večino sodijo v dražji cenovni razred.
Ker ga je v avtomobilih vse več, morajo lastniki vozil nujno poznati, kako se pravilno popravijo aluminijasti deli v primeru trka vozila. Če delo ni opravljeno na ustrezen način in s profesionalnim orodjem, je lahko avto "po popravilu" krhek kot papir in s tem nevaren za uporabo.
Pri podjetju Avto help imajo pogodbo za popravilo sklenjeno z vsemi zavarovalnicami. Zupanc pa pravi, da se je treba dobro pozanimati, kje boste popravljali avtomobil, ki ima dele iz aluminija, saj je treba dobro poznati sestavo aluminija: "Vsebuje namreč različne sestavine, kot sta magnezij in silicij. Pri Avto helpu, kjer smo strokovno usposobljeni za popravilo aluminijastih delov, za popravilo uporabljamo namenska orodja, kot so posebni aparati, naprave za izvlečenje večjih udrtin, posebna lepila za spajanje aluminijastih ter kovinskih delov."
15 let izkušenj
Aluminij se pri izdelavi vozil pogosto kombinira s posebnim materialom, ki mu pravimo uzibor (Ultralight Strenght Steel – USS ), zato je pomembna tudi tehnika popravila. Uzibor se pogosto uporablja za A in B stebričke vozil, kjer je konstrukcija ojačana, vozilo pa zaradi tega bolj kompaktno in varno.
V podjetju Avto help, kjer popravljajo in vzdržujejo vozila najrazličnejših znamk, so si v več kot 15 letih nabrali bogate izkušnje, ki opravičujejo kakovostno delo. Zato tudi iz izkušenj Zupanc izpostavlja, da je velika napaka, če se vozilo popravlja s toplotnim preoblikovanjem. Na koncu je lahko več škode kot koristi, saj se s toplotno obdelavo spremeni kemijska struktura materiala, aluminijasta konstrukcija, pa lahko postane krhka kot papir.
Aluminij zato zahteva hladno popravilo, ki je zelo zahtevno, saj gre lahko za popravilo zvitih ali zapognjenih delov, zato lahko material hitro poči. Razpoke v aluminiju iščejo s pomočjo barv, ko na očiščeno poškodbo v serijah nanašajo različne kontrolne barve, ki označijo mesto razpoke ali razjede.
Prav zato je treba pri popravilu uporabljati specialna orodja, pri Avto help pa dodajajo, da je pomembno, da se popravilo aluminijastih delov izvajati v strogo ločenem prostoru.
Pri podjetju Avto help so strokovnjaki tudi za lakiranje, ki je v primeru aluminija podobno kot pri jeklu, a je treba uporabiti vodne barve.