Agencija za varnost prometa je z nedavno terensko raziskavo z opazovanjem stopnje pripetosti voznikov motornih vozil ugotovila, da še vedno preveč voznikov in voznic ne uporablja varnostnega pasu.
Na vpadnicah v 11 mestnih občinah so v dveh intervalih, jutranjem in popoldanskem, v času zgolj štirih ur zabeležili kar 2.184 voznikov, ki med vožnjo niso bili pripeti.
Kot da bi se na vas usedli trije slonji samci
A fizike preprosto ni mogoče pretentati: odrasel človek z močjo rok in nog zadrži težo telesa le do hitrosti 7 kilometrov na uro. Pri trku vozila, ki vozi "vsega" 50 kilometrov na uro, na človekovo telo deluje enaka sila, kot če bi padel 10 metrov globoko, pri večji hitrosti pa ta sila eksponentno narašča.
In še en fizikalni primer delovanja velikih sil: v primeru trka v oviro s hitrostjo okoli 50 km/h na nepripetega človeka, ki tehta 75 kilogramov, pritisne sila 150 G. To je kar 150-kratnik človekove teže oziroma okoli 12 ton. Kot če bi na vas sedli trije odrasli sloni - hkrati! Ni človeka, ki bi se lahko uprl takšnim silam.
Mišljenje, da vas bodo pri trku reševale zračne blazine, je popolnoma zgrešeno, saj bodo poškodbe zaradi nenadzorovanega udara blazine lahko še hujše.
Resnični scenariji letnika 2020 "iz prve roke" za tiste, ki še vedno ne verjamete o povečanju možnosti preživetja
Od skupno 29 umrlih voznikov osebnih avtomobilov v letu 2020 jih kar 8 oziroma dobra tretjina ni uporabljala varnostnega pasu. Stopnja pripetosti je bila le 69-odstotna. Nepripetih je umrlo tudi 22 odstotkov sopotnikov.
Od skupaj 114 hudo poškodovanih voznikov jih je le 76 odstotkov uporabljalo varnosti pas.
Od lažje poškodovanih voznikov jih je varnostni pas uporabljalo kar 94 odstotkov.
Dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrt kar za polovico, skoraj za toliko se zmanjša tveganje hudih poškodb in skoraj za četrtino tveganje nastanka lažjih poškodb tako pri voznikih kot pri sopotnikih.
Ne le pripeti, znati se je treba pravilno pripeti
- Pri pravilni uporabi varnostnega pasu si najprej ustrezno nastavimo vzglavnik tako, da je njegov vrh v višini vrha glave.
- Višino zgornje pritrditve varnostnega pasu naravnamo na svojo višino tako, da zgornji del varnostnega pasu teče čez sredino rame.
- Pas ne sme biti preblizu vratu, prav tako ne sme zdrsniti z rame. Spodnji del pasu mora potekati preko bokov in ne preko trebuha.
- Previsoko nameščen spodnji del pasu in ohlapen pas lahko povzročita hude poškodbe.
- Pripnemo se pazljivo, prepričamo se, da je zaponka pasu dobro zapeta in slišimo KLIK.
- Preverimo, da je varnostni pas poravnan in ni zvit.
- Pas s potegom proti zgornji pritrditveni točki pravilno naravnamo in zategnemo. S tem dosežemo, da se dobro prilega telesu in čimbolj zmanjšamo naletno težo telesa ob pas
Poskrbite za svoje otroke in jih pripnite na vsaki poti
V prvih dveh mesecih letošnjega leta je Policija po začasnih podatkih ugotovila že 6.569 kršitev neuporabe varnostnih pasov, na leto običajno ugotovijo okoli 40 tisoč nepripetih voznikov in voznic.
Posebej zaskrbljujoče pa je, da je v prvih dveh mesecih letošnjega leta Policija ugotovila že 1.011 kršitev, povezanih z neuporabo zadrževalnih sistemov pri otrocih. Otroci torej v avtih sedijo nepripeti ali pa ne uporabljajo otroškega sedeža, primernega njihovi starosti. V letu 2020 je bilo tovrstnih kršitev 6.579, leto poprej pa 5.973, število je torej ob zmanjšanem obsegu prometa naraslo!
Agencija in Policija zato pozivata vse voznike, naj vedno in brez izgovorov poskrbijo za dosledno uporabo zadrževalnih sistemov pri otrocih in dosledno pripetost vseh potnikov na vsaki, tudi najkrajši poti.
Kje po Sloveniji nepripeti najbolj izzivajo slone?
In v katerem mestu imajo vozniki največ težav pri pripenjanju? Terenska raziskava AVP je odgovorila tudi na to vprašanje.
Največ kršiteljev v obeh intervalih skupaj je bilo v Kopru, kjer je bila zabeležena več kot četrtina (586) vseh ugotovljenih kršiteljev na vseh lokacijah skupaj. Sledita občini Celje (351) in Novo mesto (331).
Agencija za varnost prometa je z namenom ozaveščanja vseh udeležencev v prometu k pomenu pripetosti za objave na spletu in družbenih omrežjih posnela nov preventivni videospot s košarkarsko legendo Markom Miličem, ki poziva: "K prometni varnosti prispevaj tudi ti, vozi odgovorno in se pripni!"
Kaj varnostni pas, problem so telefončki, žmigovci, varnostna razdalja itd.
Vprašanje: ali varnostni pas zdrži obremenitev 12 ton?
Ste pozabili povedat, da ima koper ogromno novih prebivalcev, ki so prinesli s sabo tudi svoje slabe navade.