Uporabno
958 ogledov

Marko Ferlin: domači trg še ni prilagojen na novi zakon o davku na motorna vozila

Marko Ferlin Marko Ferlin
S 1. januarjem 2021 je pričel veljati prenovljeni Zakon o davku na motorna vozila, ki prinaša kar nekaj sprememb pri obračunavanju davka na motorna vozila (DMV). Za kupce vozil je novi zakon dobrodošel, ker bodo zaradi nižjega DMV prihranili kar nekaj svojega denarja.

O novostih na avtomobilskem trgu smo se pogovarjali z Markom Ferlinom, direktorjem podjetja Odkrit nakup, ki upravlja spletni portal narociavto.si.

Kaj v splošnem prinaša novi zakon?

Novi zakon odpravlja plačilo DM, odvisno od vrednosti avtomobila. Po novem se namreč DMV obračuna na podlagi EURO norme motorja, CO2 izpustov in starosti vozila. To pomeni, da bodo kupci pri plačilu DMV v povprečju prihranili med 50 in 80 odstotkov denarja v primerjavi s prejšnjim zakonom. Največje razlike bodo pri družinskih avtomobilih, dražjih od 15.000 evrov, pri poslovnih vozilih in pri športnih avtomobilih, saj novi zakon med drugim odpravlja t.i. davek na luksuz iz leta 2012.

Kakšni bodo prihranki na račun nižjega DMV?

V splošnem bodo prihranili vsi, ki bodo kupili nov ali rabljen avtomobil, vendar bodo prihranki večji, kot sem že omenil, pri vozilih, dražjih od 15.000 evrov. Pri družinskih avtomobilih bodo kupci prihranili v povprečju od 500 evrov pa vse do 1000 evrov, pri poslovnih vozilih se bodo prihranki merili v nekaj tisoč evrih, pri športnih vozilih pa celo v nekaj deset tisoč evrih. Pripravili smo več primerov konkretnih izračunov prihrankov pri plačilu DMV, ki si jih lahko bralci ogledajo tudi pod tem pogovorom.

Se bo torej Slovencem bolj splačalo kupovati nove avtomobile?

Menim, da kupci največ za svoj denar dobijo, če kupijo leto ali dve star avtomobil. Vendar velja omeniti, da so slovenski trgovci še vedno dobro založeni z vozili, ki so jih kupili po starem DMV, kar pomeni, da bo trajalo vsaj pol leta ali več, da ta vozila razprodajo, pričakovano po višji ceni. Zato se bo Slovencem še vedno bolj splačalo kupovati rabljena vozila v tujini, predvsem v Nemčiji, saj si lahko z uvozom privoščijo boljši avto, kot če bi ga kupili doma. Za enak ali manjši znesek, kot bi pri nas plačali za osnovni model novega avtomobila, namreč v tujini lahko pridejo do eno ali dve leti starega vozila s polno opremo, najmočnejšim motorjem in le kakšnih 25.000 prevoženih kilometrov. Tujina ponuja tudi pestro izbiro pri znamkah, ki v Sloveniji niso take razširjene, ter pri luksuznih vozilih – teh v Sloveniji praktično ni.

Ali takšne ponudbe ni mogoče najti tudi na domačem trgu rabljenih vozil?

V Sloveniji je še vedno pogost pojav manipulacije s prevoženimi kilometri, ob tem pa prodajalci zamolčijo tudi kakšen pomemben (negativen) podatek o poreklu vozila, denimo za kakšen namen ga je uporabljal prejšni lastnik, ali je bil avto karamboliran in podobno. V državah, kot so Nemčija, Belgija ali Francija, so kazni za takšno početje veliko višje kot pri nas, zato si resni prodajalci ne bodo privoščili takšnih potvarjanj informacij o vozilih.

Se pa najbrž tudi v tujini najdejo prevaranti, ki poskušajo prodati mačka v žaklju?

Drži, predvsem na spletnih portalih je mogoče najti mamljive ponudbe, denimo za skoraj nove avtomobile z ogromno dodatne opreme po izjemno nizkih cenah. To je zagotovo znak za alarm, ni pa vsaka dobra ponudba prevara. Zato kupcem priporočamo, da se uvoza rabljenih avtomobilov lotijo z dobrim posrednikom, ki sodeluje s preverjenimi prodajalci in pozna morebitne pasti ter vse zahteve slovenske zakonodaje na tem področju. Veliko ljudi denimo ne ve, da izvozne  tablice lahko pridobijo le za osnovno zavarovanje proti tretjim osebam, ne pa tudi za voznika ali sam avto.

Na kaj je torej treba biti pozoren pri uvozu avtomobila iz držav EU?

Po mojem mnenju je ključno izbrati posrednika, ki je transparenten in poskrbi za celoten proces uvoza avtomobila, od preverjanja informacij o njem do registracije vozila v Sloveniji. Mi na primer sodelujemo s preverjenimi prodajalci, iščemo vozila s preverljivo servisno zgodovino na uradnem servisu proizvajalca, preferiramo vozila s podaljšanim jamstvom, ki velja tudi v Sloveniji, se pogajamo za ceno, pridobimo vso potrebno dokumentacijo, organiziramo transport in vozilo za pot tudi ustrezno zavarujemo. V Sloveniji nas potem čaka še homologacija, kupca zastopamo pred FURS in uredimo plačilo DMV, na njegovo željo pa avto tudi registriramo.

Kako lahko kupci preverijo, kakšna vozila lahko kupijo v tujini z vašo pomočjo?

Najlažje in najhitreje bo, da si primere ponudbe z nižjim DMV pogledajo na portalu bolha.com v kategoriji avto-moto, kjer predstavljamo predvsem izbrano ponudbo vozil, ki jih v Sloveniji tako rekoč ni mogoče najti. V teh oglasih lahko že direktno vidijo učinek novega DMV ter posledično ugodnejše cene za kupce teh vozil.

Primeri prihrankov:

Znamka in model Izvedenka avta Letnik Prevoženih km Cena v 2020 (v €) Cena v 2021 (v €) Prihranek (v €) Link do primera
Družinski avto              
VW Sharan 2.0 TDI DSG 2015 89.000 15.470 14.946 524 Klik za ogled
Avto za navdušence              
Ford Mustang 2.3 Ecoboost (317 KM) 2017 49.500 29.653 27.940 1.713 Klik za ogled
Menedžerski avto              
BMW serije 5 530d (258 KM) 2017 107.000 34.000 29.590 4.410 Klik za ogled
Mercedez-Benz S klase 350 CDI Long (286 KM) 2019 22.450 65.371 61.907 5.936 Klik za ogled
Audi A7 50 TDI Sportback (286 KM) 2018 29.800 57.707 51.180 5.627 Klik za ogled
Športni avto              
Porsche Carrera S Coupe (420 KM) 2017 43.800 95.715 83.388 12.329 Klik za ogled

Audi A8

5.2 Coupe (610 KM) 2016 74.500 128.863 94.994 33.869 Klik za ogled
Mclaren 570S 570 S Coupe (570 KM) 2019 46.000 181.464 137.700 43.764 Klik za ogled