Gostincem je dve leti nazaj svoj udarec zadala pandemija, ki je brez milosti pustošila po vseh državah sveta. Kot da to še ni bilo dovolj, se podjetniki v tej stroki srečujejo s številnimi drugimi večjimi in manjšimi nevšečnostmi, kot so požari, poplave, viharji, vlomne tatvine in ropi, zastrupitve s hrano, razbitje steklenih površin, prometne nesreče, potresi in še bi lahko naštevali. Da pa bi bil njihov posel vedno v dobri kondiciji, ga je treba zaščititi tudi pred še tako nepredvidljivimi dogodki.
Odstranite vsa potencialna tveganja
Glede na to, da so nesreče v gostinskih obratih zelo pogoste, je priporočljivo, da lastniki restavracij in sorodnih gostinskih lokalov vsak večer rutinsko pregledajo nevarnosti, ki bi lahko uničile njihovo premoženje. Pred odhodom je treba preveriti, če so vse luči ugasnjene (razen tistih, ki so prižgane zaradi varnosti) in če je alarmni sistem vključen. Izvedite tudi zunanji pregled stavbe in preverite, da ni kdo v bližini vašega lokala nakopičil potencialnih gorljivih odpadkov.
Večino požarov v kuhinji "zakrivijo" štedilniki, zato po končanem delovnem dnevu preverite, če so ti in ostale naprave ugasnjeni in ohlajeni. Maščobe izpraznite v kovinsko posodo s pokrovom in jih odmaknite od virov toplote. Mize s prti in drugimi vnetljivimi predmeti naj čez noč počakajo na pol metrski varnostni razdalji od različnih peči in drugih grelnih teles. Izklopite tudi parne grelce za hrano, grelne pladnje in toplotne svetilke, ki grejejo goste. Če je v prostorih dovoljeno kaditi, nenazadnje izpraznite pepelnike v kovinske posode s pokrovom in jih postavite na prosto.
Veliko preglavic gostincem povzročajo tudi izlivi vode, ki večkrat lahko nastanejo zaradi malomarnosti. Zaprite pipe in se prepričajte ali voda iz pomivalnih korit pravilno odteka, po končanem čiščenju pa preverite, če so pomivalni stroji izklopljeni. Ob koncu delovnega dneva nikar ne pozabite zapreti in zakleniti vseh zunanjih vrat in oken.
Naj v vašem poslu vse teče brez ovir
Gostinci, še pomnite, kdaj ste nazadnje uskladili dejansko stanje v podjetju s stanjem zavarovalnih polic? Veste, katere so najpogostejše nevarnosti v gostinskih lokalih? Vsak uspešen podjetnik, ki se ukvarja bodisi z vodenjem restavracije, kava bara, menze, cateringa, kioska s hitro prehrano, slaščičarne, motela, oddajanjem zasebnih sob in podobno, se mora zavedati tveganj, ki grozijo njegovemu obratu. Da bi to dosegel, si mora odgovoriti na naslednja vprašanja:
1. Kdaj smo nazadnje uskladili dejansko stanje v podjetju s stanjem zavarovalnih polic?
Navedeno vprašanje si je še posebej priporočljivo postaviti, ko podjetje povečuje obseg in vrednost zalog, povečuje ali spreminja poslovne prostore, izboljšuje svojo opremo, spreminja število zaposlenih, širi svoje poslovanje ali spreminja dejavnosti poslovanja.
2. Katere so najpogostejše nevarnosti, ki pretijo našemu obratu?
Najpogostejše nevarnosti, ki prežijo gostinskim obratom, so požari, viharji, izlivi vode in vlomi, ki lahko gostinca udarijo po žepu, neredko mora zaradi obnove tudi začasno zapreti vrata lokala. A do nesreče lahko pride tudi na običajen dan. Pogosto so poškodbe zaposlenih – kot so padci, zdrsi, udarci, izpahi, zlomi, ureznine in še bi lahko naštevali. Na mokrih ali mastnih tleh lokala pa lahko spodrsne tudi kakšnemu gostu. Lastnik ima neprilike v obeh primerih. Še posebej v obratih z maloštevilnimi zaposlenimi lahko odsotnost delavca zaradi bolniškega dopusta povzroči obilo težav. Zaradi škode, ki jo je utrpel, pa lahko tako zaposleni kot gost vloži odškodninski zahtevek proti delodajalcu oziroma lastniku, ker meni, da je ta odgovoren za njegovo poškodbo.
3. Katere nevarnosti želimo zavarovati?
Gostinci naj se s svojim svetovalcem posvetujejo o najprimernejšem požarnem zavarovanju, zavarovanju sanitarne keramike, živil v zamrzovalnikih, vlomskem zavarovanju, odgovornosti in še posebej odgovornosti v primeru zastrupitve s hrano, izginotju stvari prenočitvenih gostov, zavarovanju obratovalnega zastoja, zavarovanju stvari na prostem kot so senčniki, mize stoli, igralni avtomati, igrala za otroke, plinski grelniki …
Zgodbo svojega podjetja ste zapisali z edinstvenimi idejami, trudom in odpovedovanjem, zato ste upravičeno lahko ponosni na vse, kar ste dosegli. Da pa bi vam posel še naprej cvetel brez ovir, poskrbite za ustrezno zavarovanje.
Kako ravnati v primeru škodnega dogodka?
Ko oziroma če pride do škodnega dogodka, je treba ohraniti mirno kri. Najprej poskrbite za svojo varnost in varnost drugih. Pomembno je, da po svojih najboljših močeh poskrbite za zmanjšanje oziroma preprečitev nadaljnjega nastajanja škode. V primeru požara, eksplozije, udarca tujega motornega vozila, vandalizma, vloma, ropa ter izginotja nemudoma obvestite policijo. Nastalo škodo fotografirajte in fotografije posredujte zavarovalnici čim prej in ne pozabite predložiti tudi vseh podatkov in dokazov, ki so na voljo.
Škodo na zavarovalnici Generali lahko prijavite hitro in preprosto, bodisi prek škodnega portala ali osebno v njihovih poslovalnicah.
Zavarovanje ni ustrezno, če polica ni prilagojena potrebam podjetja.
Vsak podjetnik mora poskrbeti za prihodnost svojega podjetja, sebe in svojih zaposlenih. Na poslovanje resda vplivajo marsikateri dejavniki, a uspešnost in preživetje podjetja sta odvisna predvsem od tega, kako uspešno uspe podjetniku preprečiti nekatere nepredvidljive dogodke, ki nanj pretijo 24/7. Da pa lahko poskrbi za to, se mora dobro zavedati nevarnosti in poznati tveganja, ki grozijo njegovemu poslu.
Kritje, ukrojeno za vašo dejavnost
Glede na to, da se posel spreminja iz sekunde v sekundo, mora biti uspešen podjetnik prilagodljiv in preračunljiv – še posebej z zavarovanjem. V Paketu Podjetnik lahko podjetje zavarovanje prilagodi svoji branži, pri čemer pa nikakor ne sme spregledati zavarovanja odgovornosti v primeru, da povzroči škodo tretjim osebam.
Vzemite si čas in podrobno preglejte svoja zavarovanja. Generali s poznavanjem vaše branže in izzivov zavarovanje prilagodi vašim potrebam in jih optimizira. V primeru, da se boste bodisi preselili v drugo pisarno, posodobili opremo ali zaposlili nove delavce, nikar ne pozabite posodobiti tudi svojega zavarovanja in zavarovalne police.
Podjetnik lahko še dodatno poskrbi za svoje zaposlene in njihovo socialno varnost na stara leta. S pomočjo dodatnega pokojninskega zavarovanja, kolektivnega nezgodnega zavarovanja in zavarovanja Specialisti z asistenco, zaposlenim skrajša in olajša morebitno zdravljenje, medtem ko podjetju zniža stroške bolniških odsotnosti svojih delavcev in nadomeščanja.
Paket Podjetnik je kot nalašč za manjša podjetja. To pa zato, ker je v teh podjetjih tudi finančna moč nekoliko nižja in lahko že manjša škoda pomeni prekinitev poslovanja ali celo propad podjetja. Za lažjo izbiro je ponudba za podjetnike oblikovana v tri pakete: Eksluzivni, Komfortni in Osnovni. O tem, kateri je pravi za vas, se lahko prepričate s pomočjo konfiguratorja podjetniških tveganj.
Asistenčne storitve za nemoteno delovanje vašega posla
Nikar ne dopustite, da bi se o ustreznosti zavarovanj spraševali šele, ko pride do škodnega dogodka. Odprava nekaterih posledic vas lahko stane tudi več deset tisoč evrov. Asistenca Podjetnik nudi organizacijo pomoči in krije stroške asistenčnih storitev, če ob nastanku nujnega primera pokličete Asistenčni center.
Za nujne primere se smatrajo vsi nenadni in nepričakovani dogodki, ki bi, če ne ukrepate dovolj hitro, lahko povzročili dodatno škodo ali pa bi zaradi nastale škode, ki bi nastala na objektu, opremi ali zalogi, lahko ogrožali zdravje in varnost oseb v podjetju.
Imeti urejeno asistenčno zavarovanje za podjetnika pomeni bistveno manj stresa, saj organizacijo ob pomoči prevzame strokovna ekipa, ki ne izgublja dragocenega časa. To pa je še posebej pomembno v kritičnih trenutkih. Pomoč je na preži vse dni v tednu, tudi med vikendi in prazniki.
Asistenco lahko uveljavljate za objekte, opremo in zalogo, ki so potrebni za opravljanje vaše dejavnosti, ki so zavarovani za požarne dejavnosti in so na krajih, navedenih na vaši zavarovalni polici. Tudi pri asistenci podjetniki lahko izbirate med dvema paketoma – Maksi in Maksi plus. Prvi pokrije stroške do dva tisoč, medtem ko drugi do šest tisoč evrov na zavarovalni primer. Obe opciji vključujeta tudi potne stroške obrtnika, čas prihoda in nekaj delovnih ur ter nenazadnje tudi stroške porabljenega materiala za popravilo do določene višine.
Katero je pravo zavarovanje za vas, lahko izveste TUKAJ.