V sklopu Evropskega tedna mobilnosti je CER Partnerstvo lansiral in javno predstavil priporočila za trajnostno mobilnost v podjetjih. Priporočila so podprla številna podjetja in organizacije, kot partnerja pa sta sodelovala tudi Mestna občina Kranj in Mestna občina Velenje, ki sta del evropske Misije 100 podnebno nevtralnih mest do leta 2030.
"Priporočila z naslovom "Trajnostna mobilnost v podjetjih" so rezultat dolgoletnega sodelovanja s člani CER, mednarodnimi in slovenskimi strokovnjaki, akademskimi partnerji in odločevalci ter dvoletnega dela na projektu SmartMOVE: Pametne rešitve za trajnostno mobilnost. Namenjena so podjetjem vseh velikosti in sektorjev, kot vodilo za razumevanje in uvajanje trajnostnih mobilnostih praks pa jih lahko uporabijo zaposleni na vseh oddelkih ali upravljavskih nivojih," so pojasnili v CER Partnerstvo.
Cilj je spodbuditi podjetja, da trajnostno mobilnost vključijo v jedro svojega poslovanja in tako prispevajo k reševanju globalnih in nacionalnih izzivov, ki jih povzroča današnja prometna dinamika. "Priporočila nagovarjajo enega ključnih nosilcev sprememb – podjetja. Ta so drugače motivirana stopiti iz objema udobja mobilnostnih navad. Imajo moč, da s spremembami in dobrimi praksami spodbudijo tudi celotno družbo in posameznike," je povedal Andrej Brglez, raziskovalec trajnostne mobilnosti in direktor inštituta ICK. "Podjetja v prihodnosti ne bodo več prodajala vozil, ampak mobilnost. Za doseganje trajnostne mobilnosti pa bo bolj kot tehnične in organizacijske izzive potrebno preseči miselne in vedenjske ovire."
Spremeniti je treba miselnost ljudi
S tem se je strinjal direktor Toyota Slovenija, Gregor Mauko. "Vsi si želimo manj prometa, več javnega prevoza, spremeniti pa je potrebno miselnost ljudi. Rešitev ni zgolj v elektrifikaciji vozil. Vlogo podjetij vidim tudi kot podporo občinam, lokalnemu okolju s promocijo trajnostne mobilnosti in odpiranjem za sodelovanje. Zato smo v Toyoti razvili poslovni model ToyotaGO, ki rešuje problematiko prvega in zadnjega kilometra z zagotavljanjem prevoza od vrat do vrat," je pojasnil Mauko.
Slavko Ažman iz Porsche Slovenija je izpostavil, da bi dobre prakse na področju trajnostne mobilnosti, ki jih uvajajo večje, progresivne občine, lahko služile kot model za repliciranje na drugih območjih.
"Javni prevoz mora biti posameznikom dostopna, učinkovita, ugodna in zanesljiva alternativa osebnemu avtomobilu. Da bi lahko prevoz še bolje prilagodili različnim potrebam uporabnikov, so ključni kakovostni podatki," je dodal Tomaž Lanišek iz Mestne občine Kranj. "Zato bi morali vsi prevozniki, ki prejemajo javna sredstva, zakonsko obvezno in transparentno poročati podatke o storitvah. Le tako bomo lahko bolje razumeli potrebe ljudi in zagotovili optimalno izkušnjo javnega prevoza."