Svet
44 ogledov

Znan vzrok za železniško nesrečo

vlak nesreča Pariz EPA
V včerajšnjem iztirjenju vlaka v pariškem predmestju je življenje izgubilo šest ljudi, še kakih 30 pa je bilo ranjenih. Priče govorijo o "vojnih prizorih". Medtem so odkrili, kaj je najverjetneje povzročilo nesrečo.

Za iztirjenje vlaka v Franciji blizu Pariza, v katerem je umrlo šest ljudi, več deset pa je bilo ranjenih, je bil najverjetneje kriv okvarjen del kretnice, so sporočili s francoskih železnic SNCF. Odlomil se je namreč jekleni element, ki bi moral skupaj držati dva dela tračnice. Omenjeni del se je po besedah generalnega direktorja železnic za infrastrukturo Pierra Izarda iz še neznanega razloga odlomil ter se zataknil. S tem je onemogočil običajno napredovanje koles vlaka po tračnici in najverjetneje povzročil iztirjenje.

Pri SNCF so že odredili pregled kakih pet tisoč podobnih delov po vsej železniški mreži.

Moral prestopiti obglavljeno truplo

Reševalci še vedno iščejo morebitne preživele, zato o končnih številkah oblasti še ne govorijo. Gre za najhujšo železniško nesrečo v Franciji v zadnjih 25 letih, njen vzrok pa še ni znan. Nesreča se je zgodila, ko je vlak z okoli 385 potniki na poti iz Pariza v Limoges z veliko hitrostjo peljal mimo postaje. Tam se je del vlaka iz še neznanega razloga odklopil. Iztirili so štirje vagoni, od tega so se trije prevrnili. Nesreča se je zgodila v času, ko je bilo na postaji ogromno ljudi, še posebej zaradi prazničnega konca tedna.

Priče govorijo o "vojnih prizorih". Nek moški, ki je bil na vlaku, je pripovedoval, da je na svoji poti na varno moral prestopiti obglavljeno truplo.

Francoski premier Jean-Marc Ayrault, ki je v petek obiskal prizorišče nesreče, je pojasnil, da je število potrjenih smrtnih žrtev šest, 30 ljudi pa je ranjenih, od tega jih je osem "v resnem stanju".

Strojevodja preprečil katastrofo

Direktor varnosti francoskih državnih železnic SNFC Alain Krakovitch je ob tem ocenil, da se je prisebnosti strojevodje potrebno zahvaliti, da ni imela nesreča še hujših posledic. Ko je namreč začutil, da so se vagoni ob vstopu na postajo odklopili, je po radiu in z lučjo takoj poslal opozorilne signale, s čimer je zaustavil železniški promet na območju. Tako se je bilo mogoče izogniti novim trkom, je poudaril Krakovitch.

V petek si je prizorišče nesreče ogledal tudi francoski predsednik Francois Hollande. Ob tem je napovedal tri ločene preiskave in dodal, da bi se morali izogniti "nepotrebnim špekulacijam". "Kaj se je zgodilo, bo prej ali slej znano, in takrat bomo potegnili primerne zaključke," je dejal.

Minister za promet Frederic Cuvillier je pojasnil, da je vlak v času nesreče vozil s 137 kilometri na uro. Omejitev na tem delu proge je 150 kilometrov na uro, kar pomeni, da strojevodja ni prekoračil dovoljene hitrosti. Prav tako vlak ni bil prenatrpan.

Morali pomagati 192 ljudem

S posledicami nesreče se je sicer spopadlo kakih 300 gasilcev, 20 zdravstvenih ekip in osem helikopterjev. Reševalci so skupno pomagali 192 ljudem. Nesreča se je zgodila pred prazničnim vikendom, saj bodo Francozi v nedeljo obeležili dan državnosti. Veliko ljudi je bilo tako namenjenih na dopust.

Hollandu je sožalje v poslanem sporočilu že izrazil predsednik Evropske komisije Jose Manuel Barroso.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.