Zakaj je le Ikea uspela v globalnem širjenju svojih trgovin? Tik pred otvoritvijo svoje poslovalnice v Indiji so, kar je samo po sebi velika vest. Evropski prodajalci vlagajo velike napore, da bi šli skozi indijsko birokracijo, posebno težko je pridobiti ustrezno lokacijo. Indija je sicer 37. država, v kateri ima Ikea svojo trgovino, kar najverjetneje ni uspelo nikomur, razen verigam s hitro prehrano in Združenim narodom, piše Forbes.
Ameriške družbe nikoli niso bile ravno uspešne, ko so odprle trgovino izven matične države, najslabše jim je šlo na Kitajskem in širše v Aziji. Nič bolje se ni godilo evropskim trgovinam. V čem je skrivnost Ikee? Glavih razlogov naj bi bilo šest.
1. Prihajajo z majhnega tržišča na Švedskem, že od vsega začetka so vedeli, da bodo uspeli le, če bodo trgovine odprli tudi zven države. Skoraj od samega začetka je bila širitev ven del glavne strategije.
2. Potrpljenje je eden glavnih principov družbe pri njenem širjenju. Prva trgovina Ikee v Združenih državah Amerike je bila odprta leta 1985, za drugo so čakali leta. Še danes na ogromnem trgu ZDA posluje le 45 Ikeinih trgovin. V Indiji so potrpežljivo čakali prave okoliščine za otvoritev. Nikoli niso razmišljali v smislu "najprej odpri, potem razmišljaj".
3. Ikea vztraja pri svoji celoviti ponudbi ne glede na to, v kateri državi odpira trgovino, kljub temu pa se je pripravljena vsaj delno prilagoditi. Trgovine v Indiji bodo tako ponujale uslugo sestave pohištva pri kupcu doma, kar je presedan za verigo, poznano po tem, da si kupci pohištvo sestavijo sami. V ZDA so po drugi strani prilagodili mere posteljnine; tudi na evropskih tleh je to moč dobiti v različnih merah, a šele nekaj let.
4. Dizajn njihovih proizodov je neutralen; enostavne, čiste linije so priljubljene povsod po svetu.
5. Tudi samo ime je del globalne strategije; če ima trgovina ime, ki se težko izgovarja v nekaterih drugih državah, ni veliko možnosti, da jo bodo izven meja kupci sprejeli.
6. In še, Ikea ima zelo dober model proizvodnje. Nekatere dele kupujejo v državah, kjer poslujejo, tako so jim takoj in ceneje dostopni.
Kako daleč je gradnja v Ljubljani?
V Ikei, kjer so podali vlogo za spremembo ljubljanskega prostorskega načrta, so konec junija pojasnili, da ta ne spreminja lokacije javne dostopne ceste do načrtovane trgovine v nakupovalnem središču BTC, je poročala STA.
Sprememba občinskega prostorskega načrta, za katero so zaprosili v Ikei, odstranjuje pogoje za pridobitev uporabnega dovoljenja bodoče trgovine v Ljubljani, ki predvidevajo dokončano celotno javno dostopno cesto do trgovine. Kot so izpostavili v Ikei, tega trenutno zaradi težav z razlastitvijo zemljišča, kjer bo potekala povezovalna cestna med Ameriško in Kajuhovo ulico, ni možno izpolniti.
Kot so pojasnili v Ikei, so tveganja, povezana s trenutnim občinskim prostorskim načrtom, ki pridobitev uporabnega dovoljenja za trgovino pogojuje z vzpostavitvijo povezovalne ceste, zanje previsoka. "Zato za gradbeno dovoljenje ne moremo zaprositi dokler ne bomo prepričani, da nam bo uspelo izpolniti tudi vse pogoje za pridobitev uporabnega dovoljenja," so še po poročanju STA zapisali v Ikei.
Zadeva je na moč podobna gradnji Emonike, katerega podjetje Trigranit, baje ni hotelo izplačati 10% provizije mafijcu, temveč samo 2% za potrebe mesta, kot je v njihovi navadi pred gradnjo, tako so končali posel. Verjetno tudi Ikea dela podobno in… ...prikaži več se drži svojih načel, tako je povsem možno, da bo vse šlo po poteh Emonike in bomo zaradi mafijskih poslov brez obeh.
Nikomur v resnici ni v interesu, da ikea zares pride v Ljubljano. Ker bi to pomenilo pravo konkurenco. Poleg tega je slovenski trg zasicen s trgovinami. Imamo najvec povrsin namenjenih trgovini in prodaji na preb v eu. Zato so ji… ...prikaži več ponudili lokacijo s figo v zepu. kot da niso vedeli,da tista cesta ne o problem. tudi sam ne bi rad zivel nekje, kjer sem imel mirno ulico, potem pa pristal na direndaj, dirkanje, povecanje moznosti kraj itd.