Letošnja zima povzroča preglavice predvsem na letališčih. V Veliki Britaniji, Nemčiji in Franciji letala ostajajo na tleh zaradi snega, letališča pa so polna jeznih potnikov.
Na letališču v Helsinkih s tem nimajo težav. Decembra je na omenjenem letališču zapadlo 65 centimetrov snega, a so letala ves čas normalno vzletala in pristajala.
"Dobro smo pripravljeni"
Tiskovna predstavnica letališča Annika Kala ocenjuje, da je pred njimi snega polna zima tako kot lani, a je letališče na to dobro pripravljeno. Imajo dobro opremo, 50 dodatnih ljudi in tri steze. V izrednih razmerah lahko dve stezi zaprejo. Vse tri steze zaprejo le v primeru močnega sneženja in vetra. "Na voljo imamo 250 različnih vozil," pravi Kala. "Imamo pometalce, pluge, snežne freze in testerje, ki pokažejo, ali je podlaga primerna za uporabo."
Sneg odpeljejo na poseben del znotraj območja letališča, kjer ga odložijo. Ko se omenjeni prostor napolni, sneg odpeljejo na druge lokacije. Prejšnjo zimo so morali sneg odpeljati 7000-krat.
"Ko je zunaj nič stopinj, je vlažno, zaradi česar se ustvari led," pojasnjuje Kala, ki dodaja, da je lažje delati, ko je zunaj -25 stopinj Celzija. "Odstraniti moramo led. Najprej uporabimo kovinske krtače, če je treba, pa tudi kemikalije."
"Snežna" ekipa
Posebna ekipa skrbi za komunikacijo med letalskimi prevozniki, zračno kontrolo in delavci na stezi. "Načrtujejo, koliko osebja potrebujemo, koliko vozil in stalno spremljajo vremensko napoved," njihovo delo opisuje tiskovna predstavnica letališča.
Kala opozarja, da je med Helsinki in Heathrowom velika razlika. Na slednjem vsak dan pristane in vzleti najmanj 1200 letal in petkrat več potnikov. Vodenje takšnega letališča je večji operacijski zalogaj, a ravnanje s snegom in ledom je najbrž povsod enako, meni Kala.