"Tudi najbolj pogosti letalski potniki morda ne vedo, da je med jutranjimi leti manj vetra, neviht in zato manj turbulenc," o manj znanih dejstvih o letenju piše britanski Daily Mail. "Tehnične napake so pogostejše, kot si mislimo, piloti pa med letom pogosto zaspijo in uživajo drugačno hrano kot potniki."
Včasih se letala pokvarijo
Evidentirane tehnične napake vključujejo izpad električne energije v kokpitu, okvare baterij, letala pa so po poročanju Daily Maila že letela tudi s samo polovico delujočih motorjev.
V večini primerov se napake popravijo pred poletom, nekaj pa jih odpravijo tudi med letom.
Namerno trd pristanek
Trd pristanek ni nujno posledica napake pilota. Razmere so včasih take, da pilot ne more zagotoviti ravnega drsenja, določene situacije, posebej ko dežuje, pa tak pristanek celo zahtevajo zaradi vode na letališki stezi.
A ker se skoraj polovica vseh nesreč in smrtnih žrtev zgodi med pristajanjem, imate razlog, da vas skrbi.
Pilot zaspal med letom
Ali ste že pomislili, da lahko pilot med letom zaspi v istem trenutku kot vi? Raziskava združenja pilotov iz leta 2012 je pokazala, da je več kot polovica pilotov med poletom že zaspala.
Četudi se to sliši precej zaskrbljujoče, so primeri, ko je pilotu dovoljeno vzeti odmor za počitek - npr., ko je za upravljanje letala odgovoren kopilot.
Zjutraj so poleti bolj mirni
Če vas skrbijo turbulence, je za vas najboljša izbira jutranji let. Večina neviht se zgodi popoldan in jutra so ponavadi najmanj vetrovna. Hladnejše temperature prav tako prispevajo k manjšim turbulencam, saj se topel zrak dviga in povzorči mešanje zraka.
Piloti jedo drugo hrano
Letalski piloti se verjetno ne bodo nikoli pritoževali nad postreženo hrano na letalu, ker ne dobijo istih jedi kot potniki v ekonomskem razredu.
Namesto tega dobijo posebne obroke, namenjene posadki. Nekateri piloti na krov prinesejo tudi svojo hrano.
Da bi se izognili zastrupitvi s hrano, pilot in kopilot običajno jesta drugačen obrok.
Strela udari enkrat na leto
V začetku leta so potniki letala korejske družbe Korean Air Lines ujeli trenutek, ko je strela udarila v letalo. Kljub dramatični sceni, letalo ni bilo poškodovano. Incidenti kot je ta se zgodijo približno enkrat na leto na vsakem letalu. Na srečo pomeni to za letalo v večini primerov le majhne poškodbe.
Kisika le za 15 minut
Za izredne situacije imate na voljo le nekaj sekund, da uporabite kisikovo masko. Ko masko uspešno namestite, je kisika dovolj le za 15 minut.
To naj bi bilo dovolj, da pilot usmeri letalo na nižjo nadmorsko višino (okoli 3000 metrov), ko kisika več ne boste potrebovali.