Letalo indonezijske družbe Lion Air je bilo na poti iz Džakarte v Palkanpinang na indonezijskem otoku Banka. Na krovu je bilo 188 potnikov in članov posadke. Ponoči po našem času, kmalu po vzletu, je strmoglavilo v morje ob otoku Java.
Reševalci so na prizorišču nesreče že našli ostanke letala in prtljage, akcija reševanja se medtem še vedno nadaljuje. Za zdaj je znano le, da sta bila med potniki tudi dva dojenčka.
Po podatkih podjetja za letalsko navigacijo AirNav je letalo stik s kontrolo letenja izgubilo 13 minut po vzletu z mednarodnega letališča Soekarno-Hatta v Džakarti ob 6.20 po lokalnem času (0.20 po srednjeevropskem). Pristati bi moralo eno uro kasneje.
Vremenske razmere so bile varne za letenje, je povedala vodja meteorološke agencije Dwikorita Karnawati. "Bilo je nekoliko oblačno, ni bilo pa oblakov, ki bi ogrožali letala. Ko so resne vremenske razmere, izdamo opozorilo, tako da lahko lete preložijo," je dodala.
Iz letalske družbe Lion Air so sporočili, da je pilot kmalu po vzletu zaprosil za povratek na letališče v Džakarti zaradi neznane tehnične težave. "Naš pilot je ravnal v skladu s predpisanim postopkom in ko je ugotovil težavo, je zaprosil za povratek, vendar vemo, kako se je končalo," je povedal izvršni direktor družbe Edward Sirait.
Letalo Boeing 737 MAX 8 je sicer imelo tehnično težavo, ki pa so jo odpravili že pred poletom, je dodal Sirait. Na nacionalnem odboru za varnost v letalstvu so povedali, da je bilo letalo staro zgolj dva meseca in je opravilo samo 800 ur letenja. "To je bilo novo letalo," so poudarili.
Lion Air je sicer največji indonezijski nizkocenovni letalski prevoznik. Leta 2013 je njegovo letalo Boeing 737 s 100 ljudmi na krovu ob pristanku na Baliju padlo v morje, pri čemer pa ni bilo žrtev.
Evropska unija je junija indonezijske letalske družbe umaknila s seznama prevoznikov, ki ne izpolnjujejo mednarodnih varnostnih standardov. Na seznamu so bile od leta 2007 po vrsti smrtonosnih nesreč, nekatere pa so umaknili že leta 2009.
V dveh mesecih 800 ur, malo čudno.