Za sobotno strmoglavljenje ruskega letala z 224 ljudmi na krovu je bil kriv zunanji dejavnik, je danes ocenila ruska letalska družba Kogalimavija. "Edina razumna razlaga je, da je šlo za zunanjo dejavnost," je po poročanju BBC dejal direktor družbe Aleksander Snagovski.
Kljub namigovanju, da naj bi nesrečo povzročilo eksplozivno telo, kar dokazuje način razpada letala, strokovnjaki pozivajo k potrpežljivost, saj da je zaključke o nesreči še prehitro, navaja Reuters.
Egiptovski strokovnjaki, ki so prvi prihiteli na prizorišče ostankov letala - delci so raztreščeni na dvajset kolometrov velikem območju - so že začeli z analizo obeh črnih skrinjic, tehnik, ki je pregledal letalo pa je ob tem dejal, da je bil Airbus pred poletom v dobrem stanju: "V šoku smo.To je bilo res dobro letalo. Kontrole je opravilo v 35-tih minutah," je dejal.
Prvi posmrtni ostanki že doma
Na letališče v Sankt Peterburg je prispelo letalo s posmrtnimi ostanki 144 ljudi, ki so umrli v sobotnem strmoglavljenju ruskega potniškega letala nad Sinajskim polotokom v Egiptu.
Identifikacijo posmrtnih ostankov bodo začeli danes. Svojci so priskrbeli vzorce DNA v kriznem centru, ki so ga na letališču v Sankt Peterburgu vzpostavili že v soboto. Doslej so na kraju nesreče našli trupla 168 ljudi. Drugo letalo s posmrtnimi ostanki naj bi proti Rusiji poletelo danes zvečer.
Vzrok te najhujše ruske letalske nesreče še ni znan, egiptovskim preiskovalcem nesreče letala, pa so se pridružili preiskovalci iz Rusije, Francije, Irske in družbe Airbus.
Kaj bo pokazala črna skrinjica?
Analizirali bodo tudi črno skrinjico, ki so jo že našli. Eden od preiskovalcev je dejal, da bi rezultate lahko imeli že v nekaj dneh, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Strokovnjaki menijo, da je nesrečo povzročila človeška ali tehnična napaka in zavračajo trditve veje džihadistične skupine Islamska država v Egiptu, da je letalo sestrelila v znak maščevanja zaradi ruskega posredovanja proti IS v Siriji.
Britanski protiteroristični strokovnjak Charles Shoebridge je zatrdil, da skrajneži za to sestrelitev letala na višini 9000 kilometrov nimajo ustreznega orožja, kar pa ne pomeni, da ga s svojimi raketami ne bi mogli zadeti, če se je letalo spustilo zaradi sabotaže, oziroma bombe, nastavljene v Airbusu.
dezurni@zurnal24.si