Srbske avtošole ne izpolnjujejo vseh zahtev, ki jih predvideva novi zakon o varnosti v prometu. Zakon med drugim predvideva, da morajo avtošole imeti poligon v velikosti 440 kvadratnih metrov, učilnico v velikosti 25 kvadratnih metrov in osem kvadratnih metrov prostorov za administrativne zadeve. Največjo težavo večini avtošol predstavlja prav predpisana velikost poligona, saj tega pogoja ne izpolnjuje okoli 90 odstotkov šol v Beogradu.
"Avtošole, ki so na periferiji, bi lahko to zahtevo nekako izpolnile in svoje poligone razširile. Za te v središču mesta je to nemogoče," so za Mondo dejali v beograjski avtošoli.
Zapreti so morali vsi
Vrata so zaprle vse avtošole, ne le tiste, ki ne izpolnjujejo zahtev. Tako bo ostalo vse do tedaj, ko bodo predstavniki ministrstva za notranje zadeve preverili vsako avtošolo posebej. Prošnjo za novo dovoljenje za delo naj bi do zdaj vložilo okoli 300 šol.
"Šolam se je zdaj praktično izteklo dovoljenje za delo, in dokler ne dobijo novega, ne morejo delati. To bi znalo trajati. Mi smo med prvimi vložili zahtevo, a nas z ministrstva še nihče ni obvestil o terminu, kdaj bodo prišli preverit, ali izpolnjujemo vse pogoje,“ so povedali v eni izmed beograjskih avtošol. Proces naj bi trajal kar dolgo, vendar naj bi se stvari hitro premaknile po potrditvi izpolnjevanja pogojev. "Težava je ta, da po naših informacijah večina šol še ne izpolnjuje teh pogojev, kar vodi do zaključka, da gre za sistemski problem."
Lahko se vpišejo, a bo treba počakati
Zaprtje avtošol je povzročilo veliko nevšečnosti kandidatom, ki so začeli opravljati izpit pred njihovim zaprtjem. "Tisti, ki so opravili del usposabljanja, lahko o tem dobijo potrdilo. Če so na primer odpeljali 15 ur, lahko dobijo potrdilo in preostanek ur opravijo v katerikoli avtošoli. Pri tem jim ne bo treba plačati polno ceno ur, ampak samo toliko, kolikor jim je ostalo do konca usposabljanja," so razložili v eni od avtošol.
Novi kandidati se lahko vpišejo tudi v času, ko so šole zaprte, a bodo usposabljanje začeli šele, ko bo izbrana šola dobila dovoljenje.
saj bodo tudi naše začeli zapirati
Saj so do sedaj delali po principu : pa to su srbska posla.. kar neka naj... ko i drugi-- do sedaj so se kurĆili po bivši YU ...da so morali dobit štempel celo od NATa. kad je tvrda glava samo NATO pomaga..
Bližje kot je EU... bližje so razni "ukrepi" in (še) slabše bo življenje Srbov...