Svet
30 ogledov

Se nam obeta črno leto na cestah?

nesreča, kranj, naklo, prometna nesreča
1/7
Žurnal24 main
Prve številke – letos umrlo več oseb kot v enakem obdobju lani. Ceste letos vzele že 14 življenj. Dva projekta za izboljšanje varnosti in več nadzora nad prehitrimi vozniki.

Če prve statistične podatke tega leta postavimo ob bok lanskim, lahko ugotovimo, da so ceste letos bolj krvave kot lani. Letos je tako umrlo že 14 oseb, v enakem obdobju lani pa šest.

Na ministrstvu za notranje zadeve (MNZ) in policiji za večjo varnost v prihodnje načrtujejo projekt posodobitve nadzora in urejanja prometa na avtocestah in hitrih cestah ter projekt sekcijskega in stacionarnega merjenja hitrosti na državnem cestnem omrežju. Hkrati pa se bodo na MNZ po besedah ministrice Katarine Kresal še bolj usmerili na najbolj ranljive skupine v prometu, pešce, kolesarje in motoriste.

NEKATERE IZMED NAJBOLJ TRAGIČNIH LETOŠNJIH NESREČ
.

Leta 2008 je bilo 214 žrtev prometnih nesreč, lani 138, je poudarila ministrica Kresalova. Alkohol še vedno ostaja velik problem slovenskih cest.

Letošnjega januarja sta bila med najpogostejšimi primarnimi vzroki prometnih nesreč neprimerna hitrost in nepravilna oziroma napačna smer vožnje.

Alkohol največji problem
Leta 2008 je bilo 214 žrtev prometnih nesreč, lani pa 138, je še poudarila ministrica Kresalova na novinarski konferenci, namenjeni cestnemu prometu. Kljub temu je opozorila, da je alkohol še vedno velik problem slovenskih cest. Samo lani so zaradi alkoholiziranosti pridržali okoli 18 tisoč ljudi. Prav zato gre pred kratkim sprejet paket prometnih zakonov v smeri represije samo na področjih, ki zadevajo najpogostejše vzroke prometnih nesreč. Sicer pa se že sedaj, je še dodala, delo policije usmerja v najpogostejše kršitve in najnevarnejše cestne odseke.

Varnost na cestah je še vedno ena prednostnih nalog tudi na ministrstvu za promet, je poudaril minister Patrick Vlačič. Po njegovih besedah je sedaj v pripravi nacionalni program varnosti v prometu 2012–21, v načrtu pa imajo tudi preventivne akcije za enosledna motorna vozila.

Dejavnik množične prometne nesreče pri Grosupljem je bila gosta megla, so ugotovili na agenciji za varnost prometa. Ugotovili so tudi različne obrabe plasti vozišča. Po njihovih podatkih je kar tretjina od 38 udeleženih vozil bila brez prednjih meglenk. En voznik je vozil brez vozniškega izpita, za tri voznike sumijo, da so pred tem prevozili že več kot 200 kilometrov, šest voznikov je bilo voznikov začetnikov, en pa kršitelj povratnik.

Analiza nesreče pri Grosupljem
Današnjo novinarsko konferenco na ministrstvu za promet so izkoristili tudi za predstavitev analize množične prometne nesreče lanskega novembra pri Grosupljem. Gre sicer za prvo tovrstno analizo, ki jo je opravila agencija za varnost prometa.

Neprilagojena hitrost in gosta megla
Ivan Kapun, vodja prometne policije na Generalni policijski upravi je pojasnil, da je bil vzrok za prometno nesrečo neprilagojena hitrost glede na razmere, zato so zaradi suma povzročitve prometne nesreče iz malomarnosti tudi kazensko ovadili več ljudi. Direktor agencije Ljubo Zajc pa je razložil, da se na agenciji niso ukvarjali z vzroki, ki so pravno-formalni dejavniki, temveč z dejavniki.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.