Ročna prtljaga je bila doslej lahko visoka 55 centimetrov, široka 45 centimetrov, globoka pa 25 centimetrov. Po konferenci združenja IATA pa so objavili nove mere, po katerih bo moral biti kovček precej ožji (le 35 centimetrov) in tudi precej tanjši (19 centimetrov).
Predlog za letalske družbe ni zavezujoč, je pa zanj zanimanje izkazalo že 50 letalskih družb, med drugim tudi Cathay Pacific, China Southern, Emirates in Lufthansa. Že sedaj obstajajo letalske družbe, ki za malo denarja potnikom nudijo le let, prtljago pa je treba plačati dodatno, tako kot tudi prigrizke. Na ta način potnike silijo, da vse svoje stvari stlačijo v ročno prtljago. Kot pravijo, ta rešitev ni idealna, saj vkrcavanje na letalo zaradi ročne prtljage traja dalj časa.
Letalske družbe pa z novimi smernicami ne bi privarčevale le na času, ampak tudi pri gorivu. Manj prtljage namreč pomeni tudi manjšo težo letala. IATA sicer tudi poudarja, da bi predlog povečal varnost na letalu. V primeru prisilnega pristanka bi se namreč tako izognili gori ročne prtljage in drugih malenkosti, ki jih potniki spravljajo v prostor nad sedeži.
Drugi pa poudarjajo, da bi nove smernice potnikom poleg stroškov prinesle še druge nevšečnosti. Vrste na letališčih bi bile zaradi tega zagotovo daljše, več pa bi bilo tudi izgubljene prtljage.
86
ogledov
Ročna prtljaga bo morala biti manjša
Mednarodno združenje letalskih prevoznikov (IATA) namerava zmanjšati dovoljene dimenzije ročne prtljage. Potniki se bodo zaradi tega soočali s številnimi nevšečnostmi. Zaradi sprememb namreč napovedujejo daljše vrste na letališčih, večje stroške za potnike in več izgubljene prtljage.