Evropska unija bo zbirala in shranjevala osebne podatke v letalskem prometu.
Med podatki, ki jih morajo potniki obvezno navesti, bodo telefonska številka, naslov e-pošte, datum rojstva, informacije o plačilu vozovnice, razlog potovanja, datum vrnitve in informacije o agenciji, s katero posameznik potuje, arhivirana pa bo celo prošnja za poseben obrok. Po tako imenovanem PNR (Passenger Name Record) bodo morali letalski prevozniki te podatke pošiljati prvi državi članici Evropske unije, v kateri namerava letalo pristati. To pa se bo nanašalo na potnike, ki potujejo izven EU. Napovedani ukrepi so med zakonodajalci in skupinami za varstvo človekovih pravic seveda dvignili veliko prahu, saj naj bi kršili človekove pravice in zasebnost.
Dogovor med EU in ZDA
Podoben sporazum sta leta 2004 po terorističnih napadih 11. septembra sklenili EU in ZDA. Sredi leta je začel veljati novi dogovor o posredovanju osebnih podatkov letalskih potnikov na čezatlantskih letih, ki bo veljal sedem let. V skladu z novim dogovorom se je število osebnih podatkov o potnikih, ki jih v imenu boja proti terorizmu zahtevajo ZDA, zmanjšalo s 34 na 19. Ameriške oblasti bodo imele dostop tudi do podatkov o storitvah, ki jih potniki zahtevajo med letom, hranile pa jih bodo lahko do 15 let – sedem let v aktivni podatkovni bazi, naslednjih osem let pa bo dostop do njih mogoč le v izjemnih primerih in pod strogimi pogoji. Tudi ta sporazum, še bolj pa njegov predhodnik, ki ga je sodišče evropskih skupnosti leta 2004 celo razveljavilo, je dvignil veliko prahu zaradi varstva osebnih podatkov. Mnogi strokovnjaki, tudi evropski nadzornik za varstvo osebnih podatkov Peter Hustinx , so namreč prepričani, da gre za poslabšanje standardov varstva osebnih podatkov.