Minister je odločitev sporočil v četrtek zvečer, le nekej dni zatem, ko je bil zračni prostor nad otoško državo ponovno odprt za potniški promet.
Strokovnjaki zatrjujejo, da so motorji vojaški letal veliko bolj občutljivi na vulkanski pepel, saj delujejo pri bistveno višjih temperaturah in pod veliko ekstremnejšimi pogoji, zaradi česar obstaja tudi večja verjetnost, da se pepel v motorju stopi in povzroči resne probleme.
Odpoved celotnega motorja
"V kompresorski stopnji prah ni nevaren. V turbini, kjer so višje temperature, pa lahko pride do deformacij lopatic, kar pomeni, da se lopatica lahko zlomi in sledi odpovedi celotnega motorja," je zatrdil poznavalec letalskih motorjev Borut Podgoršek. Če lopatica ni lepe oblike, se spremeni tok zraka preko lopatke, ne pride več do vzgona in sil, do katerih prihaja ob normalnem delovanju. Posledično pade moč motorja.
Islandija prvič zaprla zračni prostor
Islandska letalska agencija je sporočila, da so danes prvič po izbruhu vulkana zaprli letališči v Reykjavíku in Keflavíku. Preostali dve islandski letališči ostajata odprti.
Kot zanimivost lahko omenimo, da Islandija v zadnjem tednu, ko so evropske države množično prepovedovale letenje zaradi vulkanskega prahu, ni zaprla niti enega letališča. To gre pripisati dejstvu, da je ognjenik bruhal pepel in paro zelo visoko v zrak, močni vetrovi pa so v celoti odnesli vulkanski prah.
"Zdaj, ko so se vetrovi umirili, pa oblak kroži nad Islandijo," je dejal britanski meteorolog Chris Almond.
Intenzivnost izbruha ledeniškega ognjenika se po navedbah strokovnjakov danes sicer zmanjšuje, tla pa še vedno stresajo potresni sunki.