Letalo družbe TransAsia tipa ATR 72-600 je bilo v času nesreče skoraj novo. Vseeno pa je kmalu po vzletu pričel odpovedovati eden od obeh turbopropelerskih motorjev.
To še ne bi smel biti razlog za nesrečo, saj je letalo sposobno leteti zgolj z enim motorjem. A poročilo preiskave nesreče, v kateri je umrlo 43 ljudi, ugotavlja, da je posadka v kritičnem trenutku nato ugasnila delujoči motor, kar je bilo za letalo usodno. V kokpitu so bili v času nesreče pilot in kar dva kopilota.
Pričelo je strmoglavljati tik na stolpnicami tajvanskega glavnega mesta Tajpej, a se je vsem izognilo. V poševnem letu je nato s krilom udarilo v most in taksi na njem, nato pa strmoglavilo v vodo. Preživelo je le 15 ljudi.
Poročilo, objavljeno danes, tako potrjuje sume, ki so se pojavili že kmalu po nesreči, da je bil za nesrečo najverjetneje kriv človeški faktor.
Pilote družbe TransAsia so že pred časom poslali na dodatna usposabljanja glede ravnanja z letalom v podobnih trenutkih. Kot poroča Daily Mail, so vsi razen enega test opravili, vendar so nekateri potrebovali več poskusov. Pilot, ki ga ni opravil, je bi degradiran v kopilota.
dezurni@zurnal24.si