Potniška letala Airbus A320 so od leta 1988 do letos zabeležila 17 nesreč. Leta 2008 je prišlo celo do dveh nesreč tega tipa letal, v katerih so umrl potniki.
Leta 2009 je odmevala nesreča US Airways, v kateri je njihov Airbus pristal v reki Hudson in to le sedem minut po vzletu. Vsi potniki te nesreče, do katere je prišlo, ker je letalo naletelo na jato gosi, so sicer preživeli.
V eni največjih nesreč tega tipa letal, do katere je prišlo lani, ko je letalo družbe Air Asia strmoglavilo v Tihi ocean, je umrlo 162 potnikov in članov posadke. Preiskava te nesreče še vedno poteka.
Kot je znano, do nesreče tega tipa letal je prišlo tudi danes dopoldne, in sicer nad francoskimi Alpami. Nesreče po prvih pdoatkih ni preživel nihče.
Eno najbolj prodajanih letal
Airbus A320 sodi med najbolj prodajane tipe letal na svetu, z njim je letela tudi slovenska letalska družba Adria Airways. Letalo, ki sprejme od 150 do 180 potnikov, je doslej veljalo za enega varnejših.
Krstni polet Airbusa A320 so opravili februarja 1987, marca 1988 pa je prišel tudi na trg. Postal je najbolje prodajano Airbusovo letalo, saj so jih doslej po svetu naročili več kot 11.500.
Med prvimi kupci in operaterji Airbusa A320 je bila tudi Adria Airways. Pri Adrii so se pohvalili, da so bili prva letalska družba na svetu, ki je leta 1989 z njim poletela v potniškem prometu. Letalo Alfa je bilo 43. po vrsti z montažne linije v Toulousu.
A320, ki ima dolet do okrog 6.000 kilometrov, uporablja tudi veliko nizkocenovnih prevoznikov. Med njimi je tudi Lufthansin nizkocenovnik Germanwings, katerega letalo je danes strmoglavilo v francoskih Alpah s 148 ljudmi na krovu.
Letalo je bilo ob nastanku revolucionarno
A320 je bil prvi ozkotrupni model Airbusa, ob nastanku pa je bil revolucionaren in je pretresel trg potniških letal tega razreda, v katerem sta takrat prevladovala ameriška proizvajalca Boeing in McDonnell Douglas.
Glavna novost, ki jo je prinesel A320, sta bili stranski krmilni palici namesto volanskih krmil v pilotski kabini, poleg tega so prvič so v letalu za podzvočne hitrosti uporabili sistem električnega krmiljenja fly-by-wire. Pri konstrukciji so prav tako prvič pri potniškem letalu v velikem obsegu uporabili kompozitne materiale.
Trenutno je po svetu v uporabi 6.191 letal tega modela, doslej pa so prepeljala že več kot šest milijard potnikov.
Nizkocenopvniki predvsem z manjš9imi težavami, brez strmoglavljenj
Nesreča Airbusa 320 nemškega nizkocenovnega prevoznika Germanwings je prva nesreča evropskega nizkocenovnika v zadnjih desetih letih. Je tudi prva nesreča nizkocenovnika Germanwings, hčerinske družbe Lufthansa, ki sicer deluje od leta 2002.
Germanwings pa zaznamujejo drugi pretresi, osebje je zaradi prenizkih plač v zadnjem letu kar 13-krat stavkalo, nazadnje so prejšnji teden stavkali piloti.
Nobene hujše nesreče ni bilo niti pri nizkocenovnem prevozniku Ryanair. Irski prevoznik je sicer največji evropski letalski prevoznik, ki deluje v 28 evropskih državah in Maroku. Novembra 2008 je moralo Ryaniarovo letalo zaradi okvare podvozja zasilno pristati na rimskem letališču. Zaradi manjših poškodb so morali v bolnišnico prepeljati dva člana posadke in osem potnikov. Podobnih težav, predvsem po tem, ko so motorji zajeli jato ptic, je bilo več.
Poškodbe zaradi turbulenc
Ryanair Boeing 737-800 na poti iz Reusa v Brussels je moralo februarja letos zaradi hudih turbulenc, v katerih sta bili poškodovani dve stevardesu, pristati v Bordeauxu.
Predvsem tehnične težave so imela tudi letala enega najbolj priljubljenih evropskih nizkocenovnih prevoznikov, britanskega Easyjeta. Preiskava še teče o incidentu, ki se je zgodil januarja letos, ko se je Airbus 320 na poti iz Londona na Ciper že začelo spuščati, nato pa se ponovno dvignilo. Pilot je nato srečno pristal.
Letalo, ki je bilo na poti sredi februarja na poti iz Manchestra v Bilbao, se je kmalu po vzletu obrnilo in pristalo. Posadka je na krovu zaznala vonj po dimu. Podoben incident se je zgodil na Easyjetovom Airbus A320-200 na poti iz Berlina v Bristol, ko je posadka v pilotski kabini zaznala dim. Letalo so preusmerili v Amstermam, kjer so zasilno pristali.
Dim v kabini so na Easyjetovem letalu zaznali tudi avgusta lani, sicer pa poročajo o težavah z motorjem, turbulencami, v letu 2012 pa so morali letalo preusmeriti na najbližje letališče zaradi nasilnih potnikov.
Citat: "A39-A320-A321"A lahko to razložite, novinarji ? Po vsej verjetnosti ste mislili a320 familly (družino), ki jo sestavljajo tipi A318, A319,A320,A321?