Business Insider, ki se sklicuje na pridobljene posnetke skoraj 50 ur telefonskih pogovorov, navaja, da se je vodstvo Volkswagna leta 2017 in 2018 dogovarjalo, kako se znebiti dobavitelja Prevent Group.
Bosanska skupina, navzoča tudi v Sloveniji, namreč ni želela pristati na znižanje cen njihovih izdelkov. Volkswagen je z znižanjem cen izdelkov dobaviteljev namreč želel kriti izgubo zaradi afere dieselgate. Skupina je v znak protesta prekinila dobavo nekaterih ključnih sestavnih delov avtomobilov, kar je Volkswagen prisililo v začasno prekinitev dela v šestih tovarnah.
Da bi Preventu preprečili izsiljevanje, naj bi v Volkswagnu ustanovili posebno delovno skupino, ki je med drugim dobila nalogo prevzeti nadzor nad nemškim dobaviteljem Grammer, v katerem je manjšinski lastniški delež pred tem pridobil Prevent. Na koncu je družbo Grammer prevzel kitajski Ningbo Jifeng, katerega tretja največja stranka je bil Volkswagen.
Posnetki po navedbah portala dokazujejo tudi, da se je Volkswagen za pomoč pri preprečitvi Preventovega prevzema Grammerja dogovarjal tudi s tekmecema Daimlerjem in BMW. Isto trojico avtomobilskih velikanov je lani doletela kazen nemškega zveznega urada za varstvo konkurence zaradi kartelnega dogovarjanja, vendar v drugi zadevi.
Volkswagnu naj bi pomagal celo nekdanji kancler Gerhard Schröder, tudi nekdanji nadzornik Volkswagna, ki naj bi imel možnost izkoristiti svoje povezave z ruskim predsednikom Vladimirjem Putinom in Preventu prekiniti dotok denarja iz Rusije.
Volkswagnova delovna skupina naj bi pripravila tudi načrt, kako Prevent izločiti iz vseh novih naročil. Tako pri nekaterih naročilih niso upoštevali najnižje cene - v tem primeru bi namreč zmagal Prevent - temveč so prednost dali drugim dejavnikom, kot je zanesljivost dobave.
V Volkswagnu zdaj predvsem iščejo žvižgača, ki je posnetke pogovorov poslal medijem. Koncern s Preventom od leta 2018 sicer ne sodeluje več, se pa družbi srečujeta na sodišču, saj je Prevent vložil več tožb.
Prevent Group, ki je v lasti enega najbogatejših Bošnjakov Nijaza Hastorja, je prisotna tudi v Sloveniji. Skupina Prevent Global je sicer v stečaju, še vedno pa po pisanju Financ posluje Prevent Halog, ki proizvaja avtomobilske prevleke.
Hastor je prek nemškega Prevent Holdinga po pisanju časnika tudi največji posamični lastnik podjetja TBP - tovarna bovdenov in plastike, ki prav tako dela za avtomobilsko industrijo.
Vsi,ki zagovarjate lopovskega bosanca poglejte kaj je naredil od nekoč uspešnega podjetja Prevent iz Slovenj Gradca in na cesto vrgel 3000 ljudi.
Pregovorna nemška kakovost in poštenost sta že zdavnaj potonila na smetišče.
Teh VW jajc nikoli več ne bo v moji garaži, čeprav jih je bilo pred odkritjem svinjarij kar 3 nova