Na Hrvaškem sta se letos od živilskih izdelkov najbolj podražila olje in moka, od neživilskih pa izdelki za osebno nego, je pokazala raziskava hrvaške revije Ja Trgovac.
Analizirali so cene 150 ključnih izdelkov in ugotovili, da so se poleg olja in moke - olje se je v primerjavi s prvimi štirimi meseci leta 2021 podražilo za 33 odstotkov, moka pa za 25 odstotkov - najbolj podražili še zamrznjeni mesni izdelki, za 25 odstotkov, cena mleka se je zvišala za 21 odstotkov, cena izotoničnih napitkov pa za 20.
Občutno višje so tudi cene masla in margarine, ki sta se podražila za 18 odstotkov. Sladoled in sveži kvas sta se podražila za 17 odstotkov, testenine, predelano sadje in sadni namazi, hrana za mačke ter vitaminske tablete in praški za 15 odstotkov, med za 14 odstotkov, siri za 12 odstotkov, juhe za 11 odstotkov ter kava, pakirani kruh, toast, sirni namazi in slani prigrizki za deset odstotkov.
Med neživilskimi izdelki so najvišjo rast cen zabeležili pri britvicah in brivnikih, ki so se podražili za 30 odstotkov, in pri papirnatih brisačah, ki stanejo 23 odstotkov več. Cena detergentov za pranje perila se je zvišala za 15 odstotkov, mehčalcev perila za 14 odstotkov, sredstev za čiščenje toaletnih školjk pa za 13 odstotkov.
Med izdelki, ki se niso podražili, so poleg nekaterih alkoholnih pijač, med katerimi je tudi pivo, še ledeni čaji, salame, dehidrirana otroška hrana, kakav in pripravljene omake.
Nekateri izdelki so se celo nekoliko pocenili, napitki za dojenčke na primer za osem odstotkov, kis za pet odstotkov, hlajene sladice in zamrznjeni pekovski izdelki pa za tri odstotke.
Zaradi višjih cen se je za sedem odstotkov znižala prodaja mleka, sirov in kave, za deset odstotkov je bila manjša prodaja sladoleda, zamrznjenih mesnih izdelkov pa so prodali za 17 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. Kljub višjim cenam se je za deset odstotkov povečala prodaja olja, kar pri reviji Ja Trgovac pripisujejo kopičenju zalog in strahu pred pomanjkanjem.