Ministri za energetiko so danes potrdili uredbo, v skladu s katero bo od leta 2035 prepovedana prodaja novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem. Še naprej bo sicer dovoljena prodaja tovrstnih vozil pod pogojem, da jih bodo poganjala sintetična goriva.
Uredba določa cilj 55-odstotnega zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in 50-odstotnega zmanjšanja emisij za nove kombije z letom 2030 v primerjavi z ravnmi iz leta 2021. Glavni cilj dogovora pa je 100-odstotno zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in kombije z letom 2035. Od tedaj v EU ne bo mogoče prodajati novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.
Pri tem bo veljala izjema za vozila, ki jih bodo poganjala sintetična goriva. Kot so sporočili s Sveta EU, bo Evropska komisija predstavila predlog glede registracije vozil na ogljično nevtralna goriva po letu 2035.
To je bila zahteva Nemčije, ki je skupaj s še nekaj državami članicami blokirala dokončno potrditev uredbe. V soboto sta nato Berlin in Bruselj dosegla dogovor, ki so ga v ponedeljek podprli namestniki stalnih predstavnikov držav članic.
Evropski parlament je uredbo potrdil že februarja, tako da bo po objavi v uradnem listu začela veljati.
Danes pa je uredbo potrdil še Svet EU v sestavi ministrov za energetiko. Večina držav, tudi Slovenija, je glasovala za. Italija, Romunija in Bolgarija so se glasovanja vzdržale, Poljska pa je glasovala proti.
Kaj so sintetična goriva?
#Fitfor55 🚗🛻 | The Council approved today new standards for CO2 emissions of cars and vans for 2030 and beyond.
— EU Council (@EUCouncil) March 28, 2023
The new rules will foster:
✔️zero-emission mobility
✔️innovation
Sintetična goriva bodo pridobivali iz ogljikovega dioksida z uporabo zelene energije. Postopek poteka tako, da s pomočjo elektrolize najprej ločijo vodo na kisik in vodik, nato pa vodik zmešajo z ogljikovim dioksidom, ki ga pridobijo bodisi iz industrijskih postopkov ali z zajemanjem iz zraka.
S takšnim mešanjem nato nastane sintetični metanol. Tega rafinirajo v sintetično bencinsko ali dizelsko gorivo, ki lahko poganja motorje z notranjim zgorevanjem. Pri tem se ogljikov dioksid porabi, namesto da bi končal v ozračju, kar se sicer dogaja pri klasičnih gorivih.
Proizvodnjo v rafinerijah, kjer bodo pridobivali sintetična goriva, bodo morali poganjati obnovljivi viri energije, saj bo le tako zagotovljena ogljična nevtralnost. Prednost sintetičnih goriv je, da odpadejo težave z baterijami, poleg tega pa so za njihovo uporabo primerne obstoječe bencinske črpalke in polnjenje je hitro. Slaba stran so energetsko zelo potratni postopki pridobivanja, posebej elektroliza, ter visoki stroški.
Pred zadnjim dnem prepovedi kupim 6.0L mašino 600konjev.
Še eden izmed mnogih strelov v koleno EU!!!
To je strel v koleno EU!