V četrtek je po 26 letih gradnje po novi progi med Šentpavlom v Labotski dolini in Celovcem zapeljal prvi vlak, promet naj bi uradno stekel danes. Po navedbah upravljalca avstrijskih železnic ÖBB gre za doslej najpomembnejši mejnik nove zmogljive povezave, je poročala avstrijska tiskovna agencija APA.
Koroški deželni glavar Peter Kaiser je v četrtek dejal, da nova povezava predstavlja veliko priložnost za južni del Avstrije, med drugim s povezavo regije na baltsko-jadranski koridor, ki je po navedbah APA druga najpomembnejša povezava sever-jug za prevoz blaga v Evropi.
Tudi predsednik uprave ÖBB Andreas Matthä je izpostavil velik pomen povezave za tovorni promet in koroško gospodarstvo. Želel bi preusmeritev tovornjakov na vlake in podvojitev števila potnikov na Južni železnici, na območju katere živi 3,5 milijona ljudi.
Avstrijski podkancler Werner Kogler, ki se je prav tako udeležil četrtkove slovesnosti v Šentpavlu, je dejal, da je pravi čas za delni zagon Goliške železnice, saj si želi vedno več ljudi v regiji potovati z vlakom. Zato je vlada tudi zagnala največji program investicij v železnice doslej, je poudaril.
Pot se bo s 3 urah skrajšala na vsega 45 minut
Goliška železnica bo dolga 130 kilometrov. Na trasi bo 47 kilometrov predorov, od tega bo predor Koralm Tunnel dolg 33 kilometrov, in 23 železniških postaj. Celovec in Gradec bo povezovala po južnih delih Koroške in Štajerske. Čas potovanja med tema dvema mestoma se bo s sedanjih treh ur skrajšal na 45 minut, vlaki bodo lahko dosegali hitrosti do 250 kilometrov na uro. Končanje gradnje je predvideno za december 2025, navaja spletna stran projekta.
Goliška železnica bo del avstrijske južne železniške proge od Dunaja do Beljaka, ki je del baltsko-jadranskega koridorja.
*Fotografija je simbolična
dezurni@styria-media.si
Čestitke Avstrijcem in sožalje Slovencem, kateri imamo enosmerni električni sistem na železnici... skoraj edini v EU
Bravo Žurnal, čestitam za naslov prispevka... Še dobro, da se bo to zgodilo v Avstriji, da bomo Slovenci imeli kaj od tega, a ne!?
Jodlarji in makaronarji to železnico delajo in posodabljajo že kar nekaj let, naši SDS kadri na SŽ pa med tem kradejo firmo na vseh koncih in krajih in se kregajo za položaje v SŽ. Država ma ravno tko sama s… ...prikaži več seboj tolk dela, da za druge stvari ni časa. Za 2. tir se je Slovenija(SFRJ)odločala od leta 1980, pa niso skup spravli NIČ!!!