Kot poroča nemška tiskovna agencija dpa, pri proizvajalcu Airbus zatrjujejo, da kompleksen in zaprt prezračevalni sistem na potniških letalih predstavlja le minimalno tveganje za okužbo z virusi. Tovrstni sistemi na sodobnih letalih v dveh do treh minutah zamenjajo zrak v kabini, ki je podobne kakovosti kot v bolnišnicah.
"Zrak na letalu je ob pristanku čistejši kot pa po zapiranju vrat ob vzletu," trdi glavni inženir Airbusa Jean-Brice Dumont.
Zrak v letalu je sestavljen iz mešanice zunanjega zraka in recikliranega zraka v kabini. Za čistočo skrbi zmogljiv filtrirni sistem, ki po zagotovilih Airbusa lahko zadrži tudi koronavirus, in to z 99,97-odstotno gotovostjo. Dodatno prenos virusov onemogoča sistem prezračevanja, ki poteka od zgoraj, pri tleh pa je urejeno sesanje zraka, kar onemogoča zračne tokove po dolžini in širini v kabini.
Na letalu je še vedno možna okužba z virusi preko stika s kožo in zaradi kašljanja potnikov, tveganje pa je veliko v primeru, da potniki sedijo eden ob drugem. Dumont zato poudarja, da so to razlogi za nošenje mask in dodatne ukrepe pri vnovičnem zagonu zračnega potniškega prometa.
Sicer pa brez sodobnih klimatskih naprav na letalih ne gre. Zrak na višini 10.000 metrov, kjer letijo letala, je zelo suh, ima kar minus 50 stopinj Celzija, je zelo redek in ima zelo malo kisika. Šele sodobne prezračevalne in klimatske naprave mu dodajo primerno temperaturo, vsebnost kisika, vlago, pravi pritisk in kakovost, da potniki lahko nemoteno potujejo.
dezurni@zurnal24.si