Svet
24 ogledov

Je eno od potnic ubilo reševalno vozilo?

letalska nesreča
1/3
Reuters
Število smrtnih žrtev letalske nesreče v San Franciscu se čez noč na srečo ni povečalo. Eno od dveh žrtev naj bi zbilo reševalno vozilo.

Boeing 777 asiane na poti iz Šanghaja na Kitajskem prek Seula v Južni Koreji v ZDA s 307 ljudmi na krovu je v soboto treščil na pristajalno stezo v San Franciscu in zagorel. Nesrečo je po dosedanjih podatkih preživelo 305 ljudi, čeprav so mnogi še vedno v bolnišnicah v kritičnem stanju. Umrli sta dve 16-letni kitajski potnici in v nedeljo je razširila novica, da je eno od njiju najverjetneje ubilo reševalno vozilo na pristajalni stezi.

To naj bi preiskovalcem izdali zaposleni na letališču. Ker je letalo takoj po pristanku zagorelo, je na stezo prihitelo ogromno gasilskih vozil. Ali je dekle res umrlo zaradi trka ali zaradi posledic letalske nesreče, bo znano danes, ko bo končala obdukcija.

Letalo je bilo prepočasno


Predsednica ameriškega Nacionalnega odbora za varnost v prometu (NTSB) Deborah Hersman je povedala, da je imelo južnokorejsko letalo pred poskusom pristanka v San Franciscu premajhno hitrost. Za pristanek je določena najmanjša hitrost 253 kilometrov na uro, Hersmanova pa je povedala, da je bila hitrost ponesrečenega letala precej manjša. To izhaja iz podatkov črne skrinjice.

Preiskovalci so imeli na voljo tudi amaterski posnetek ponesrečenega pristanka, ki je pokazal, da se je letalo zibalo sem ter tja. Nekaj sekund pred padcem letala je poseben sistem pilote opozoril na premajhno hitrost, sekundo in pol pred padcem je bil izdan ukaz, naj se pristanek opusti. Letalo je nato povečalo hitrost, vendar je bilo že prepozno. Rep letala je zadel ob zaščitni zid na začetku pristajalne steze, zaradi česar je letalo treščilo na tla. Hersmanova ni pojasnila, zakaj je letalo letelo prepočasi, prav tako tudi ni želela kriviti pilotov. 

Pilot prvič pristajal v San Franciscu


Po vsej verjetnosti pa je šlo za pilotsko napako. Pilot je namreč prvič pristajal v San Franciscu in pristajalne steze ni poznal. Tudi z Boeingom 777 ni imel veliko izkušenj. V tem letalu je odletel le 43 od predpisanih deset tisoč ur, je sporočila letalska družba.

Pristanek v San Franciscu za vse pilote "grozljiv"

Preiskovalci preučujejo tudi, ali bi pilotom lahko pomagal poseben navigacijski sistem, ki ga je letališče junija odpravilo. Nemški tednik Spiegel na spletni strani danes poroča, da je za številne pilote polet v San Franciscu postal grozljiv, saj pomembni varnostni sistemi za pristajanje zaradi obnovitvenih del že več tednov ne delujejo.

"Stabiliziran pristanek v San Franciscu je komajda še mogoč. Samo vprašanje časa je bilo, kdaj se bo kaj zgodilo," je dejal pilot letala neimenovane nemške letalske družbe, ki v omenjenem ameriškem mestu pogosto pristaja.

Potniki sicer vse do zadnjega niso dobili nobenega opozorila, da bi šlo s pristankom karkoli narobe. Naenkrat so bili na tleh, iz stropa so padle maske s kisikom, po letalu pa so izbruhnili požari. Posadka je potnikom pomagala na prosto po zasilnih toboganih, nekateri pa so se sami sprehodili  skozi luknje v letalu. Letališki policisti so posadki metali nože za lepenko za rezanje zataknjenih varnostnih pasov nekaterih potnikov.

Gre za prvo nesrečo s smrtnimi žrtvami letala boeing 777, ki je v prometu od leta 1995. Gre tudi za prvo nesrečo komercialnega potniškega letala v ZDA s smrtnim izidom po letu 2009, ko se je na severu države New York zrušilo letalo regionalnega prevoznika.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.