Eden najdražjih vojaških projektov v zgodovini ameriškega vojaškega letalstva še kar ne more upravičiti velikanskih vložkov, odgovorne v družbi proizvajalki Lockheed Martin in na ameriškem obrambnem ministrstvu Pentagon pa vsak dan bolj boli glava. Vse bolj glasni postajajo tudi v ostalih partnericah pri projektu, denimo v Veliki Britaniji, ki naj bi z eno od njegovih treh različic zamenjala svoje že tri desetletja stare harrierje, ki z britanskih letalonosilk vzletajo navpično kot helikopterji.
Na papirju mu preprosto ni para
F-35 naj bi v prihodnjih desetletjih pomenil hrbtenico ameriškega letalstva, v operativno uporabo pa naj bi prišel že leta 2016, medtem ko testiranja v zraku potekajo že od leta 2006. Gre za tako imenovano peto generacijo vsestranskega enomotornega in enosedežnega lovca, ki je sposoben opravljati bombne, izvidniške in obrambne naloge. Kot že omenjeno, lahko posebna izvedenka F-35B celo vertikalno vzleta in pristaja, medtem ko je F-35C namenjen ameriškim letalonosilkam. Osnovna različica F-35A sicer stane okoli 107 milijonov dolarjev na letalo brez motorja (80 milijonov evrov), medtem ko sta ostali dve več kot enkrat dražji.
Posebna oblika naredi letalo zelo težko izsledljivo za radarje, poleg tega je poln najnaprednejše tehnologije (pilot lahko prek posebnih kamer denimo okolico spremlja v kotu 360 stopinj, sisteme pa upravlja z glasom) in z zelo zmogljivimi motorji, s katerimi naj bi nadvladal na nebu.
Ne boji se drugih letal, temveč strele
A razvoj letala, ki naj bi skozi celotno življenjsko dobo dosegel strošek 1 bilijona ameriških dolarjev (740 milijard evrov!) že dolgo spremljajo predvsem težave, pri katerem je stalno poviševanje potrebnih sredstev le eno od poglavij. Zadnja težava, ki je letalo začasno tudi prizemljilo, je ironično povezana kar z njegovim vzdevkom Lightning II (Strela II). Zaradi napačne zasnove rezervoarjev z gorivom namreč obstaja velika nevarnost, da v primeru zadetka strele letalo eksplodira, zato je prvo navodilo velelo, da se lovec nevihti ne sme približati na manj kot 40 kilometrov.
Ker zasnova rezervoarja preprečuje tudi hitri spust letala z visokih višin, so naknadno pristojni zapovedali, da letalo do odprave napak ne bo letelo. Težave so se sicer že prej pojavljale z razpokami konstrukcije in neobstojnim slojem, ki vpija radarske žarke, poroča Daily Telegraph. Nekatera poročila tudi trdijo, da je "nevidnost" F-35 slabša kot pri že operativnem lovcu F-22 raptor, od katerega naj bi prevzel večino nalog.
Malo muzike za veliko denarja....
Ufff...ta je pa lovska...
Jaz pa mislim , da je zaradi silne elektronike postal magnet za strele oz. praznjenja statićne elektrike v ozračju , da o nevihtah z strelami sploh ne govorimo.