Ne mislite, da imamo samo Slovenci neprestano križe in težave z gradnjo ali obnovo avtocestnih odsekov. Hrvaški mediji poročajo, da so leta 2006 za nepredvidena dela na odsedku avtoceste med Dugopoljem in Ravčami odšteli 6,8 milijona kun (920 tisoč evrov).
Samo za svetilko za označevanje evakuacijske poti v predoru so odšteli 8093 kun (slabih 2000 evrov), za tablo z oznako poti 2374 kun (321 evrov), za znak "Exit" v predoru Mala Kapela med 4000 in 6000 kun (med 540 in 810 evri), v predorih med Dugopoljem in Ravčami pa celo več kot 8000 kun. Sedanji prometni minister Božidar Kalmeta pravi, da se ne čuti odgovornega za tolikšno razliko med prvotnimi in končnimi stroški gradnje avtoceste, saj da o tem ni vedel ničesar. Pri tem je treba dodati, da tovrstno razmetavanje z denarjem spada še v mandat prejšnje vlade in bi verjetno o odgovornosti moral kakšno reči še njegov predhodnik.
Slovensko še dražje kot hrvaško
Na vprašanje, kakšne pa so cene pri nas, smo od vira, ki ni želel biti imenovan, izvedeli, da slovenska cena znaka Exit lahko znaša še več kot hrvaška, in sicer med 600 in 900 evri. Glede svetilke za označevanje poti – gre za podolgovate neonske luči – pa je dejal, da gre pri tem za zanemarljivo ceno, ki ne doseže niti 5 odstotkov celotne signalizacije. "Toda predor se vedno opremlja kot celota in so potemtakem določene tudi specifikacije za vsak posamezen proizvod," še dodaja.
Račun za 1,86 milijona, dobil 6,88 milijona
Kot poroča Večernji.hr, je sicer izvajalec del najprej za nepredvidena dela poslal zahtevo za odobritev 1,86 milijona kun (251.708 evrov), skoraj takoj zatem je poslal novo zahtevo z zneskom 4,67 milijona kun (slabih 632 tisoč evrov), na koncu pa je dobil skoraj sedem milijonov kun.
16
ogledov
Drage hrvaško-slovenske avtoceste
Hrvati so za nepredvidena dela na odseku Dugopolje–Ravče odšteli skoraj milijon evrov. Cene, nad katerimi se zgrožajo, pa so pravzaprav precej podobne našim ...