Costa Concordia je prispela na kraj, kjer so jo zgradili in splavili pred devetimi leti. Štiri dni je trajala njena zadnja pot iz Giglia, na kateri sta ji pomagala dva vlačilca. Ladja mora sedaj vpluti v samo pristanišče. Gre za zelo zahteven del poti, pri čemer ji bo pomagalo osem pristaniških vlačilcev.
Vplutje v pristanišče je spremljal tudi italijanski premier Matteo Renzi, ki se je ob tem zahvalil ekipi, ki je poskrbela za transport do pristanišča - za izreden dosežek. "Kvalitetno delo številnih ljudi je omogočilo, da je Costa Concordia v edinstveni akciji prispela v Genovo," je bil Renzi poln hvale.
Obenem je branil odločitev svoje vlade, da za uničenje Coste Concordie izbere Genovo in ne Piombina. "Piombino ne bi bil zmožen prevzeti Coste Concordie. A na Piombino ne bomo pozabili, saj bosta v kratkem tam uničeni dve vojaški ladji," je dodal Renzi.
Antonio Benvenuti, vodja sindikata delavcev v genovskem pristanišču, je za AP dejal, da ne delajo po nekem točno določenem urniku. Najprej bodo preverili, ali obstaja nevarnost onesnaženja, nato pa bodo postopoma začeli zmanjševati težo ladje, da bi jo lahko dvignili.
Uničenje ladje bi lahko trajalo tudi do dve leti, do 80 odstotkov odpadnega materiala pa naj bi reciklirali. Pri tem naj bi sodelovalo približno 1000 delavcev. Proces naj bi se začel že v ponedeljek.
Costa Concordia je 13. januarja 2012 nasedla na čereh pred Gigliom. Na krovu je bilo več kot 4200 ljudi, 32 jih je umrlo. Preiskovalci še vedno iščejo truplo indijskega natakarja Russela Rebella, čigar truplo je edino, ki ga še niso našli.