Svet
1373 ogledov

Božična norija: Vsi bi radi kupili to drago sladico

Božični sejem Christian Husar
Na novo drago sladico, ki je obnorela vse, ki obiskujejo božične sejme, so kupci pripravljeni čakati v dolgih vrstah.

Trendovska poslastica se imenuje "dubajska čokolada". Ljudje so pripravljeni v dolgih vrstah čakati na drago sladico, ki jo na božičnih sejmih ponujajo v različnih oblikah, kot klasično čokolado, vročo dubajska čokolada, dubajske palačinke in dubajske čokoladne vaflje.

Dubajska čokolada je preplavila družbena omrežja. To je poslastica, ki združuje tradicijo in sodobne okuse, so zapisali na našem trendovskem spletnem portalu Style.over.net, kjer so se razpisali o zadnjem noriji na družbenih omrežjih. Čokolada iz Dubaja, ki jo lahko sicer pripravite kar v udobju svojega doma - tukaj je recept - vsebuje hrustljavi kadaif, pistacijevo kremo, tahini in čokolado, kar so sestavine, ki jih v naši kulinariki nismo vajeni.

Dubajska čokolada | Avtor: Profimedia Profimedia

Kadaif, ki se pogosto uporablja pri pripravi bližnjevzhodnih sladic, je narejen iz finega, vpojnega in hrustljavega testa, oblikovanega v nitke. V viralni sladici predstavlja kontrast kremni sladki čokoladi, kombinacija pistacijeve kreme in tahinija pa ustvarja poln in bogat okus.

Dolga vrsta kupcev za palačinko za 13 evrov

In prav ta okus je obnorel vse, ki obiskujejo božične sejme. Hrvaški spletni portali pišejo o tem, da so na dubajske sladice, ki na božičnem sejmu v Zagrebu stanejo tudi 13 evrov, ljudje pripravljeni čakati v dolgih vrstah.

Gre za TikTok fenomen, pišejo mediji. Nemški Deutche Welle (DW) pa je pobrskal po izboru oziroma izumitelju te popularne sladice. Zanimalo jih je tudi, ali lahko prodajalci za svoje izdelke uporabljajo izraz "dubajska čokolada"?

Dubaj | Avtor: Profimedia Profimedia

Izvira iz Bližnjega vzhoda

Kot že ime pove, dubajska čokolada verjetno izvira iz Dubaja v Združenih arabskih emiratih  (ZAE). Sarah Hamouda, ustanoviteljica podjetja Fix Dessert Chocolatier s sedežem v Dubaju in vplivna oseba na družbenih omrežjih, velja za njeno izumiteljico. Podjetnica je na Instagramu povedala, da se je vse začelo z njenimi željami med nosečnostjo.

Njen mož v Dubaju ni mogel najti popolne sladice zanjo, zato si jo je izmislila sama: hrustljavo čokolado, polnjeno s pistacijevo kremo in hrustljavimi nitmi iz peciva kadayif. Kmalu je poslastica postala viralna na TikToku.

Skoraj vsak lahko poustvari to trendovsko čokoladno poslastico, toda, ali jo lahko imenuje dubajska čokolada? Imena izdelkov, ki temeljijo na poreklu, so lahko globalno zaščitena kot blagovna znamka. Na primer, izraz Champagne je rezerviran za peneče se vino iz francoske pokrajine Champagne.

Advent Zagreb | Avtor: Advent Zagreb Advent Zagreb

Vsi bi radi na "dubajski čokoladni vlak"

Pravila so zapisana v mednarodni pogodbi, ki vključuje 30 držav, vključno z državami EU, ki v osnovi ščiti izdelke na podlagi zemljepisnega imena države, pokrajine ali kraja, kjer je izdelek izdelan.

Toda kot je za DW pojasnil patentni zastopnik Rüdiger Bals, ta zaščita velja samo za države, ki so del pogodbe - in ZAE niso članice. To pomeni, da po tem sporazumu ne morejo zaščititi izraza dubajska čokolada.

Kljub temu bi dvostranski sporazumi med državami lahko zagotovili zaščito. Združeni arabski emirati bi lahko "teoretično registrirali dubajsko čokolado kot geografsko označbo v svoji pristojnosti," so za DW povedali v nemškem uradu za patente in blagovne znamke, nato pa zaprosili za zaščito v EU.

Pekarne, slaščičarne, vplivneži in celo veliki proizvajalci čokolade, kot je švicarsko podjetje Lindt, medtem sprejemajo trend in svoje izdelke prodajajo pod imenom dubajska čokolada.

Samo v Nemčiji je po podatkih patentnega urada 19 aktivnih prijav blagovnih znamk za sladkarije z imenom Dubaj. Po vsej Evropi je bilo do 4. decembra 2024 več kot 30 takih prijav.

Stvar je jasna: dubajska čokolada bo zaznamovala praznike

Vendar Bals dvomi, da bodo te prijave uspešne, ker "zakon o blagovnih znamkah preučuje, ali je izraz razlikovalni, izraz dubajska čokolada kot tak pa verjetno nima dovolj edinstvenosti." Bals tudi meni, da se preprosto dodajanje imena proizvajalca verjetno ne bo dovolj razlikovalo.

Nekateri proizvajalci so poskušali registrirati različice, na primer nemška YouTuberka Kiki Aweimer z imenom "Kiki's Dubai Chocolate." Ker pa Aweimerjeva čokolada verjetno ni dovolj drugačna od dubajske čokolade drugih proizvajalcev, se izdelek verjetno ne bo mogel uveljaviti kot blagovna znamka, še piše DW.

Kljub nerešenim težavam z blagovnimi znamkami je ena stvar jasa: letos po vsem svetu uživajo v neštetih dubajskih čokoladicah.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Avatar Garancija
    Garancija 10:18 14.december 2024.

    Reklama za izdelovalca pri nas?