Prve ugotovitve pregleda črne skrinjice včeraj strmoglavljenega letala Airbus 320 nemškega prevoznika Germanwings kažejo, da je do nesreče prišlo zaradi strukturne napake, ker je počilo vetrobransko steklo, poroča britanski Daily Mail. To naj bi povzročilo takojšnji padec pritiska v kabini, zaradi česar naj bi bila pilota onesposobljena in nista mogla poklicati na pomoč. Novica o prvih ugotovitvah analize črne skrinjice je po poročanju časnika zaokrožila na profesionalnih forumih pilotov.
V razbitinah letala so do sedaj našli eno črno skrinjico, ki je poškodovana, a naj bi kljub temu zagotavljala podatke, ki bodo v pomoč pri odgovorih na nekatera vprašanja. Analiza zvokov bi po besedah prometnega ministra lahko trajala kar nekaj tednov, odgovore pa bodo poskušali najti tudi s pomočjo druge skrinjice, ki jo iščejo danes.
Pilota sta bila izkušena
Točen vzrok, zakaj je Airbus 320 strmoglavil, še vedno ni znan, nihče pa ne namiguje na teroristično dejanje. “V tem trenutku menimo, da je šlo za nesrečo, vse drugo je golo ugibanje,” je povedala Heike Birlenbach, podpredsednica prevoznika Germanwings, ki je sicer v lasti skupine Lufthansa.
Direktor letalske družbe Lufthansa Carsten Spohr je dejal, da je bil avion tehnično brezhiben in nesrečo označil za nerazložljivo. "Ne znamo si razložiti, kaj se je zgodilo," je dejal na letališču v Frankfurtu, po minuti molka med zaposlenimi v družbi. Pilota sta bila po njegovih besedah izkušena.
V gore treščilo ob 10.48
Zadnji podatki po nesreči medtem kažejo, da letalo ni padalo osem, ampak 18 minut. Francoska ministrica za okolje in transport Segolene Royal je medijem sporočila, da se je posadka letala nehala odzivati ob 10.30, ko je bilo letalo nad Sredozemskim morjem. Letalo je v gore treščilo kmalu po 10.48 in v teh 18 minutah padalo iz višine 8.500 na 600 metrov. V času padanja ni oddalo nobenega signala. Sprva so poročali, da je letalo poklicalo na pomoč, dejansko pa je prvi signal o tem, da je nekaj narobe, prišel od francoskih kontrolorjev, ki so izgubili stik z letalom. Pilot letala je sicer letel za Lufthanso 10 let, z Airbusovimi letali je opravil okrog 6 tisoč ur letenja.
Pred nesrečo letalo cel dan prizemljeno
Pri ponesrečenem letalu so dan prej zabeležili težave, in sicer pri vratih, ki zapirajo sprednja kolesa, je potrdil predstavnik Lufthanse. Težava je bila povezana z mehanizmom, ki odpira v trenutku, ko se sprožijo naprave za pristajanje. Ves dan je ostal na popravilu v Duesseldorfu. Predstavnik Lufthanse je pri tem poudaril, da so vse težave odpravili. Poleg tega so pri družbi lastnici ponesrečenega letala potrdili, da nekateri člani posadke letala včeraj niso prišli na delo, češ da imajo za to osebne razloge. Zaradi njihovih neprihodov naj bi odpovedali nekaj letov.
Najprej so mislili, da je plaz
Prve informacije s terena prizorišča včerajšnje nesreče so si bile enotne; reševalci ne morejo več nič. “Žal nismo mogli storiti popolnoma ničesar. Na območju strmoglavljenja niti ni kaj dosti videti. Ostanki letala in trupla,” je za agencijo dpa povedal Jean-Louis Bietrix, visokogorski planinski vodič. Lokalni pilot helikopterja Christophe Castaner, ki je območje preletaval s francoskim notranjim ministrom je že popoldne poslal sporočilo, da so prizori strašni. Letalo je popolnoma uničeno, okrog razbitin pa številna trupla. "Vse se je spremenilo v prah. Največji kos razbitine je velikosti majhnega avtomobila," je povedal Gilbert Sauvan, predsednik francoske province Alpes de Haute, kjer se je zgodila nesreča. Turistična delavka Sandrine Boisse pa je za BBC povedala, da je okoli 11. ure slušala čuden zvok, ki je prihajal iz smeri nesreče. "Najprej smo mislili, da gre za plaz, a ni šlo za isti zvok."
Umrli iz 13 držav
V strmoglavljenju letala nemške družbe Germanwings je umrlo 150 ljudi. Direktor Germanwingsa Thomas Winkelmann je na tiskovni konferenci povedal, da je bilo na krovu 72 Nemcev, 35 Špancev, po dva državljana Avstralije, Argentine, Irana, Venezuele in ZDA ter po en državljan Velike Britanije, Nizozemske, Belgije, Danske, Mehike in Izraela.
Med žrtvami je 16 učencev in dva učitelja gimnazije iz zahodnomeškega mesta Haltern, ki so se vračali s tedenske izmenjave v Barceloni. Daily Mail piše, da sta bila na letalu tudi ugledna operna pevca Maria Radner in Oleg Bryjak iz Kazahstana.
Če je to res, je pa sploh sramota, da ena taka draga zadeva nima nobenih senzorjev, ki bi zaznali tak nagel padec v kabini ali kot pod katerim se nenadoma spušča letalo in da bi se vklopil avtopilot za avtomatično… ...prikaži več korekcijo. To je absurd. Dandanes imajo že vozila možnost, da pijancu ne zažene vozila, ker izmeri preveč alkohola, da avtomatično zavira avto, če zazna, da se vozilo nenadoma preveč bliža tistemu spredaj in da ni bremzanja .. in podobno. Pa to je noro, kako se igrajo z vso tehnologijo z življenji ljudi. Sramota za Airbus, če je tako in ne samo. Je pa res bolje počakat izsledke. Morda pa je kaj priletelo v kabino in jo razdejalo ali kaj takega.
Žurnalček..a nebi počakal na uradna dejstva, da se neb preveč pametne delali..
Kaj ima izsledek komisije z idiotsko prenešenimi podatki novinarjev o nesreči. Nič ni bilo od tega , kar piše v naslovu" 18 minut groze" , ni točen niti podatek o hitrosti zgubljanja višine , kajti 3500 fitov ni tolko metrov… ...prikaži večv ampak 1050m/min , zakaj se pilota nista javila , ja zato ker sta bila mrtva oz. isto sek. v nezavesti ! Za popravek takšnih novičk , ni treba čakati komisije !