Šport
126 ogledov

Vložena tožba zoper enega največjih pokroviteljev OI

Olimpijske igre Pariz 2024 Profimedia
Francoska okoljevarstvena organizacija toži Coca-Colo zaradi domnevnega zavajanja potrošnikov med poletnimi olimpijskimi igrami v Parizu.

Francoska nevladna organizacija za varstvo okolja France Nature Environment (FNE) je blizu Pariza vložila tožbo zoper podjetje Coca-Cola zaradi "zavajanja potrošnikov z obljubo nič odpadkov kot dobavitelj pijače na olimpijskih igrah". Kot poroča francoska tiskovna agencija AFP, je Coca-Cola kljub dani zavezi neupravičeno uporabljala plastenke.

Nevladna organizacija v sporočilu za javnost podrobno opisuje "dobro utečeno koreografijo" Coca-Cole na številnih velikih prireditvah.

"Vsebino plastične steklenice nalijemo v skodelico, jo postrežemo osebi, ki potem misli, da ima v lasti ekološki kozarec, nato odvržemo plastenko hitro vsem izpred oči,", so zapisali pri FNE.

Šef francoske Coca-Cole Mickael Vinet je aprila na France Info dejal, da si v podjetju kot enemu večjih pokroviteljev OI prizadevajo za "nič odpadkov" med olimpijskimi igrami, spominjajo pri FNE.

"Te izjave so tako dobile zavajajoč značaj, namenjen izboljšanju podobe blagovne znamke v očeh širše javnosti," med drugim trdi nevladna organizacija v svoji tožbi.

Coca-Cola coca cola | Avtor: Profimedia Profimedia
Ameriški velikan iz Atlante se je moral zaradi prekomerne uporabe plastike zagovarjati že med igrami. Družba Coca-Cola je pred igrami sporočila, da bo skoraj deset od 18 milijonov osvežilnih pijač "brez plastike za enkratno uporabo".

Toda nato je ameriško podjetje že med igrami dodalo, da je "moralo" uporabiti plastiko zaradi "tehničnih in logističnih omejitev", kljub temu, da je Pariz gledalcem na prizorišča OI prepovedal prinašanje posod za enkratno uporabo.

Organizacija FNE je tožbo proti Coca-Coli vložila zaradi "neupravičenega onesnaževanja s plastiko" in dodala, da si ameriško podjetje zasluži "zlato medaljo za t. i. greenwashing med OI" oziroma oglaševanje izdelkov kot okolju prijaznih, čeprav to niso.

Po zadnjih razpoložljivih podatkih je leta 2022 Coca-Cola, ki je ena največjih svetovnih proizvajalk plastike, izdelala 134 milijard plastenk, navaja AFP.

Sicer se večkrat vrstijo pozivi strokovne javnosti Mednarodnemu olimpijskemu komiteju (Mok), naj prekine sodelovanje s Coca-Colo, češ da trenutna sponzorska pogodba ameriškemu podjetju omogoča "športno pranje" nezdravih sladkih pijač.

Coca-Cola je sponzor oziroma partner OI vse od leta 1928, leta 2020 je ameriški velikan z Mokom podpisal novo pogodbo, vredno približno tri milijarde dolarjev, za razširitev sponzorstva OI. Partnerstvo bo trajalo vsaj do leta 2032.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.