Organizatorji so po pričakovanjih pripravljeni v skladu z načrti, vseeno pa bo japonsko prizorišče ponudilo zelo specifične pogoje, na katere se bodo morali športniki privaditi.
V preteklem tednu je v prestolnici dežele vzhajajočega sonca potekal sestanek vodij delegacij, ki se ga je udeležil tudi Borut Kolarič iz Olimpijskega komiteja Slovenije.
"Organizatorji so predstavili vsebine in procedure, ki bodo veljale med igrami. Tako lahko omogočimo športnikom čim boljše pogoje za nastop," je v pogovoru za Radio Slovenija povedal Kolarič in dodal, da so Japonci k projektu pristopili dobro. "Končuje se izgradnja olimpijske vasi in objektov, prenavljajo se nekatera prizorišča iz leta 1964, končuje se gradnja olimpijskega stadiona, ki bo nared do novembra."
Tudi Kolarič povzema organizatorje in opozarja na specifično podnebje - izredno vročino in vlago. "Olimpijska vas se za aklimatizacijo odpira že 10 dni pred igrami," še pravi in pojasnjuje, da bodo nekateri športniki seveda nastanjeni tudi izven vasi, saj denimo običajno jadralci, kajakaši, kolesarji in še kdo zaradi boljših pogojev bivajo in trenirajo blizu svojih tekmovališč. "Kolesarji v mestu ne bodo mogli trenirati, zato bo zanje treba skupaj z zvezo najti rešitev, da trenirajo nekje, kjer promet to omogoča."
Prav podnebja se bojijo tudi v tujih zvezah in organizatorji iger so že močno prilagodili program. Nastopi v hitri hoji se bodo začeli že ob 5.30 zjutraj, maraton ob 6. uri, določena tekmovanja se bodo začenjala v večernem terminu.
Med možne težave se uvrščajo tudi namestitvene kapacitete. Celo organizatorji sami so potarnali, da imajo premalo ustreznih sob za športnike invalide, ki bodo nastopili na paraolimpijskih igrah. Druga stvar so hoteli za navijače in pokrovitelje. Po pričakovanjih so tudi v Tokiu cene že začele naraščati. Pa tudi standardi v japonski prestolnici in v Evropi so, predvsem kar se velikosti sob tiče, zelo različni. Večje sobe so cenovno težko dostopne.
Ena od zanimivosti Tokia je tudi, da organizatorji na cestah ne bodo zagotovili posebnega olimpijskega voznega pasu, ki je na večini zadnjih iger zagotavljal nemoten transport olimpijcev na prizorišča. "Japonci zaupajo svoji učinkovitosti in zagotavljajo, da bo transport kljub temu potekal nemoteno. Trdijo, da bi v mestu prišlo do prometnih zamaškov, če bi naredili takoimenovani 'olympic lane'. Za navijače je dober transport tudi vlak. A ti so tako točni in pogosti, da lahko posameznik, ki je zamudil minuto, sede tudi na napačnega" še pravi Kolarič.
Pravega olimpijskega duha 11 mesecev pred igrami v mestu še ni čutiti. Posamezni plakati sicer že opozarjajo na igre, a trenutno so v ospredju drugi dogodki - SP v judu in prihajajoče svetovno prvenstvo v ragbiju. Je pa v teh dneh televizija polna posnetkov in oddaj s športniki invalidi, saj je do paraolimpijskih iger natančno leto dni, Japonci pa posebej predstavljajo svojo reprezentanco v košarki na vozičkih - svetovne prvake.
Ne le Olimpijski komite Slovenije, priprave in prilagajanje na igre so resno vzeli tudi slovenski športniki. Med slovenskimi favoriti za visoka mesta v Tokiu so prizorišča nedavno testirali jadralci, v preteklim tednu na svetovnem prvenstvu športni plezalci z "nepremagljivo" Janjo Garnbret, na svetovnem prvenstvu so v tem tednu judoisti.
A Slovenija se ozira tudi v zgodovino. Posebnost Tokia bi bil lahko tudi zlati konjenik iz leta 1964 Miro Cerar, ki bi dal odpravi dodatno težo. Za najstarejšega slovenskega olimpionika bo moral OKS mesto še definirati. "Upam, da se bo tudi zanj našlo mesto v odpravi," dodaja tudi Kolarič.
Japonskih posebnosti bo za vse nastopajoče veliko. Zanimivo je, da je na ulicah težko najti angleško govoreče sogovornike, promet kot v Angliji poteka po levi strani, posebnosti pa denimo čakajo tudi kadilce. Kajenje je dovoljeno le na posebej določenih mestih, ki pa jih tujci težko najdejo.
In podobnih razlik je kar nekaj. To velja tudi za šport, saj na Japonskem ob povsod prisotnem nogometu kraljujejo judo, karate, sumo in med drugimi moštvenimi športi baseball.