Tako kot že velikokrat bo za Mirana Stanovnika prvi cilj sploh privoziti do cilja. Na dosedanjih relijih mu je to uspelo enajstkrat, na preostalih dirkah pa je odstopil bodisi zaradi tehničnih težav bodisi zaradi poškodb. Letos je Dakar dokončal in bil 26. v skupnem seštevku.
Tudi za leto 2015 so želje blizu 20. mesta. Stanovnik se zaveda, da z ekipo, materialom in finančnim paketom, s kakršnim nastopa sam, prav na vrh ne more. Je pa zato med najboljšimi dirkači poltovarniških ekip, znanje in kanček sreče mu lahko pomagata do uvrstitve blizu 15. mesta, s katero bi bil nadvse zadovoljen.
Isti mehanik že 13. leto
"Dakarska dirka je vedno nekaj novega, vse se spreminja, je nekako živa stvar ... Zadnje mesece sem zaradi prezasedenosti v službi zelo racionaliziral način treningov. Za logistiko pa je poskrbljeno podobno kot prejšnja leta, imam istega mehanika kot že 13 let, v ekipi smo trije. Ne bom rekel, da samo čakam, da se dirka začne, a 1. januarja bo koncentracija samo še pri dirki," je na predstavitvi projekta pred dnevi dejal Stanovnik.
Trasa dirke bo zelo zahtevna. Po daljšem času bo spet krožna, s startom in ciljem v Buenos Airesu, pot pa bo dirkače vodila še po Čilu in Boliviji. Start bo 4. januarja, cilj 17. januarja. Skupno čaka motoriste več kot 9200 kilometrov, od teh jih bo približno polovica hitrostnih preizkušenj. Stanovnik se zaveda, da bo kljub dolgoletnim izkušnjam reli Dakar 2015 izredno težak.
Ena najzahtevnejših dirk v zgodovini
"Dirka bo ena najzahtevnejših v zgodovini Dakarja. Veliko je tehničnih novosti, na motorjih smo skoraj povsod samostojni, predvsem zaradi varnosti, je pa zato tudi bolj zahtevno. Bolivija bo prinesla težave in izzive. Prizadevam si, da bi se čim bolje pripravil na težke in navigacijsko zahtevne etape. Takrat bo treba pokazati, iz kakšnega testa smo," se težkih izzivov veseli Stanovnik.
Finance so stvar, pri kateri se začne in konča reli, kakršen je Dakar. Stanovnik ima že nekaj let podoben proračun, letošnji naj bi prišel do številke 65.000 evrov. V tem paketu dobi poltovarniški motor KTM, ne najnovejšega, a dovolj dobrega, da je v nekaterih komponentah enak tistim, ki jih imajo na voljo tovarniški vozniki. Varčuje na vseh koncih in krajih, tudi na pot se bo podal le dva dni pred startom in se domov vrnil dan po koncu.
"Izračunal sem, da bi lahko finančno konstrukcijo zaprl pri 65.000 evrih. Tovarniške ekipe namenjajo dirkačem po trikrat večje vsote. Na letni ravni pa sem recimo lani potrošil 120.000, tovarniški dirkači pa milijon evrov. Tu so velike razlike, to so profesionalci, jaz pa sem med prvokategorniki edini amater."
Motor še vedno konkurenčen
"Motor ostaja isti kot lani, je modificiran in tovarniško spremenjen. Ni najmodernejši, a verjamem, da bo v daljših in malo bolj odprtih etapah še zelo konkurenčen," o svojem jeklenem konjičku pravi Stanovnik.
Zanj pa bo ta reli nekaj posebnega tudi zato, ker od letos ni več le dirkač, ampak tudi politik. Je namreč sveži župan občine Log-Dragomer. Sam pravi, da ni šel v politične vode, ampak v projektne z željo, da na tej funkciji pomaga sokrajanom, zato sam sebe nima za klasičnega politika. A tistih 14 dni, ko bo dirkal, ne bo župan, takrat bo misli stoodstotno osredotočil le na vožnjo. Že dan po dirki pa bo na letalu na poti domov spet razmišljal o službi, politiki in še čem - zelo verjetno pa tudi že o Dakarju 2016, ki se ga nedvomno tudi namerava udeležiti.