Primož Roglič je na dirki po Sloveniji zmagal že leta 2015, ko je v dresu Adrie Mobil premagal Španca Mikela Nieveja. Tudi tri leta kasneje sodi med favorite, na roko mu gre tudi trasa, tokrat pa bo zastopal nizozemski Lotto NL-Jumbo, eno izmed sedmih ekip svetovne serije, ki bodo tokrat nastopile na slovenskih cestah.
"Zagotovo sem zdaj drugačen kolesar kot pred tremi leti. V tem času sem ogromno doživel, pridobil veliko izkušenj. V veliko veselje mi je, da bom nastopil na tej dirki," je dejal Roglič, ki je pred dnevi osvojil tudi svojo prvo tedensko preizkušnjo v svetovni seriji, vse tekmece je premagal na dirki po Baskiji. O konkurenci na slovenski pentlji je dejal: "Nastopilo bo sedem Pro Tour ekip. Konkurence ne bo manjkalo. Vedno se moraš boriti, če želiš zmagati. Tudi moj cilj bo, da se prikažem v najboljši luči. To bo moja skrb."
Ob 25. izvedbi dirke so organizatorji pripravili pet etap, eno več kot v zadnjih dirkah. "Dirka se bo stopnjevala od prvega do zadnjega dne. Definitivno bo zmagal kompleten kolesar, kolesar, ki bo lahko šel čez klance in bo zadnji dan hiter v vožnji na čas. Prva in druga etapa bo namenjena za sprint glavnine, na celjski grad se bo izoblikovala skupina za končno razvrstitev. Potem sledi etapa s ciljem v Kamniku, ki jo vsi amaterski kolesarji poznajo, je zelo zahtevna. Dala bo finalni izbor možnih zmagovalcev, ki bodo to morali potrditi zadnji dan na kronometru," meni Roglič, ki mu odgovarja tudi vožnja na čas v zadnji etapi, ki bo potekala od Trebnjega do Novega mesta: "Etape so, kakrkšne so. To ni moja skrb. V moji domeni je, da se pripravim in skušam narediti optimum na dani etapi."
Po uspešnem začetku sezone bodo pričakovanja domačih ljubiteljev kolesarstva zelo visoka. "Ljudje bodo pričakovali, da bom zmagal. Sam si pritiska ne bom naredil. Čutil ga verjetno ne bom. Moja skrb je, da se poskušam osredočiti nase. To je vse, kar lahko storim."
Mnogi odlični kolesarji bodo slovensko dirko izkoristili za zadnjo pripravo na sloviti Tour de France. "To je nekako zadnja dirka pred Tourom. Zagotovo bom nastopal tudi s to mislijo. Bo neka generalka, da vidimo, kje smo." Na dirki bo sicer nastopilo 21 ekip, od tega rekordnih sedem iz svetovne serije. Prihaja Bora Hansgrohe z lanskim zmagovalcem Rafalom Majko, Katjuša z Marcelom Kittlom, Bahrain-Merida s slovenskim paketom, LottoNL-Jumbo z Rogličem, Dimension Data z Markom Cavendishem, Mitchelton-Scott z Luko Mezgecem in Calebom Ewanom ter EF Education Cannondale.
V nadaljevanju pogovora s slovenskimi novinarji je Roglič spregovoril tudi o zadnjem uspehu v Baskiji, o Touru ...
O zmagi na dirki po Baskiji
"Napredek je tudi na fizični pripravljenosti, zlasti pa na izkušnjah. Zdaj vem, kaj potebuješ, da zmagaš enotedensko dirko. S to osredotočenostjo se potem lotiš drugih. Vsi me sprašujejo o tritedenskih dirkah. Kot celotna ekipa se moramoše marsikaj naučiti. Imamo ogromno stvari za izboljšavo, da bomo lahko tudi štartali na generalno razvrstitev na največjih dirkah," je svoj tokratni nastop na baskovskih cestah z lanskim primerjal najuspešnejši slovenski kolesar.
Imel sem v mislih že tudi Tirreno-Adriatico, ampak smo že prvi dan 'zafurali' vse možnosti. To se je zgodilo še pred vsemi naslednjimi težavami, ki sem jih na tej dirki imel vsak dan. Po dirki je bilo treba takoj najti nek nov fokus. Naslednja dirka po Baskiji mi je zelo odgovarjala in ni se bilo težko zmotivirati in pripraviti na njo.
Res je. Baskija je v tem pogledu zelo podobna Sloveniji, praktično ni nobene ravnine. Gor in dol ves čas, strmi klanci, ozke ceste. Imaš res nekakšen občutek, kot da bi vozil doma.
(smeh) Vedno pravim, da želim biti kompleten kolesar in nekako mi to tudi uspeva. Poskušam tudi sprintati. Na prvih dveh etapah sem sprintal brez napak in v 95 odstotkih bi zmagal, če bi proti cilju prihajal s kakšnim od hribolazcev. Z lahkoto bi ga odsprintal. A Alaphilippe je zelo eksploziven, bolj kot jaz in težko je konkurirati hitrejšemu kolesarju v sprintu.
Brez ekipe takšne dirke ni mogoče zmagati.
Res je. Slišal sem že komentarje, da je bila ekipa preslaba, a sam ne bi tako dejal. Odlično smo delovali, to je bila za ekipo prva tako velika dirka. Res sem bil zelo, zelo zadovoljen, da smo vsi dali od sebe 110 odstotkov. Jaz sem na koncu opravil svoje delo, tja pa so me pripeljali, nikoli nisem bil na vetru. V zaključku sem moral le postoriti svoj del posla. Tudi zadnji dan, ko se vse skupaj ni začelo odvijati po naših načrtih, ko sem padel po drugem kilometru, so me vsi počakali. Takrat sem v naslednjih 15 kilometrih žrtvoval vse svoje sotekmovalce, da sem lahko nazaj ujel glavnino in na koncu tako še dirkal za skupno zmago. Vse smo naredili, kakor se je zahtevalo. Nimamo svetovnih prvakov v ekipi. Ne morejo na veter tako vleči. Do tja, kjer sem zahteval, da storijo vse, so vse tudi naredili. Vsak dan sem bil zadovoljen, kar smo storilii. Na koncu smo spoznali, da lahko dirko zmagamo. In s to mislijo odhajamo naprej na naslednje.Vsi vemo, da v vrhunskem kolesarstvu sam ne moreš vsega narediti. Ekipa te drži 4/5 dirke izven vetra, moj del je zadnji del. To lahko opraviš, ko te ščitijo pred vetrom in te spravijo v položaj, da storiš, kar se od tebe zahteva.
Postali ste tretji Slovenec po Špilaku in Brajkoviču, ki je dobil večetapno dirko svetovne serije.
O tem nisem razmišljal. Nimam ravno veliko časa, da bi se posvečal številkam. Moja osredotočenost je usmerjena predvsem v to, da se vsak dan spravim na kolo, da tekmujem. Ostali ljudje skrbijo in vodijo vse statistike, ki se dogajajo.
Nisem skrival, da je cilj zmagati enotedensko dirko svetovne serije. To je zdaj izpolnjeno. Zdi se mi, da bom lahko zdaj bolj sproščen. V nadaljevanje sezone gremo brez velikih pritiskov, nek pritisk pa vseeno rabiš, saj te žene naprej po nečem večjem in večjem. Tudi na naslednjih dirkah bomo poskušali storiti čim več.
O spremembah, ki so jih prinesli uspehi
Lotto-Jumbo se sicer finančno ne more primerjati s Skyjem in še nekaterimi drugimi ekipami. Kako je zmagati v konkurenci takšnih moštev?
Zelo lep občutek je ko zmagaš, ko premagaš vse najboljše. Ne obremenjujem se s tem, kdo ima več denarja, kdo ima boljšo opremo. S tem kar imaš, je potebno postoriti največ kar se da, z ekipo, ki jo imaš na voljo. Moja naloga je, da iz njih spravim 110 odstotkov. Tako lahko tudi mi zmagamo. Morda pa Sky vozi na 80 odstotkov in je na koncu tudi zanjih težko.
Kako je biti kot tujec kapetan nizozemske ekipe, kjer nastopajo pretežno Nizozemci?
Vedno si moraš najprej izboriti svoj položaj in pokazati, da si sposoben nekaj doseči. Tudi zame je bila to velika sprememba. Še pet let nazaj nisem bil na kolesu, zdaj pa je moja odgovornost, da postavim in motiviram sotekmovalce, ki so v danem trenutku okoli mene. Da dajo svoj maksimum. Povem jim, da želimo zmagati to dirko. Tudi zame so to nove stvari. Sigurno se še učim, moral bom še izboljšati ta 'leadership' in postati pravi voditelj.
Nič. Vse je enako. Tudi zdaj je moja glavna skrb, da pobegnem od tu in grem na trening.
Kako pa je zdaj z vašo prepoznavnostjo? Vas ljudje ustavljajo na ulici?
Spoznajo me, a ni nič kaj hudega. Želijo si kakšno fotografijo, to pa tudi zame ni nič groznega in me veseli. Se je pa v tem pogledu nekaj spremenilo po uspehih. Ljudje te pač prepoznajo.
O Touru
Bil sem tam, ampak sem bil še poškodovan in tisti dan nisem mogel na kolo. Po trasi se nisem mogel zapeljati, sem si jo pa ogledal iz avta. Trasa kronometra je zelo zanimiva in komaj čakam, da bom tam tekmoval.
Giro ne bom vozil. Dirk je načeloma ogromno. Glavni fokus bo Tour de France.
Prostora je ogromno. Etap je 21. Lahko jih zmagaš 21. Lani sem "samo" eno. Poizkušal bom priti naTour v najvišji možni ravni pripravljenosti. Ter se nato podati v ta cirkus in narediti najboljše.
Na generalno ne bom tekmoval. Vseeno bom še osredotočen na etape.
Kaj se je spremenilo z zmago na lanskem Touru?
Življenje bi težko komentiral. Saj sem isti, vsaj poskušam tako delovati. Spremeni ti to, da vidiš, da lahko Slovenec ali posameznik iz majhne države, zmaga na največji kolesarski dirki. S to mislijo odhajam na treninge in željo, da ponovno stopim na vrh.
O Froomu
Vsa zadeva mi ni všeč. To je zelo slabo za celotno kolesarstvo. Ni pa v moji domeni, da bi to komentiral. Naj to rešijo, sam pa ob tem nimam nikakšnih čustev.