Namesto moštev in pokroviteljev bodo v prihodnosti o tem, kdo bo vozil dirkalnike formule 1, morda odločala tudi sodišča. Sodno pot je začrtal Giedo van der Garde.
Nizozemec je nekoč zgledno sodeloval s švicarsko ekipo Sauber, saj je bil njen testni voznik. Potem so se stvari zapletle, strani nista več v dobrih odnosih, van der Garde pa je prepričan, da mu po obljubljenem vozniškem sedežu ta tudi dejansko pripada. Željo po nastopu v formuli 1 pa je, ko v pogovorih z moštvom ni bil uspešen, naslovil še na sodišče.
Na prvi stopnji je zmagal, saj je mednarodno športno razsodišče Cas v Lozani razsodilo, da mora ostati v ekipi. A se ni zadovoljil zgolj z mestom v ekipi, odšel je še na avstralsko zvezo sodišče v Melbournu, ki pa je tudi odločilo v njegov prid. Teoretično mora zdaj tudi dobiti vozniški sedež že za prihajajočo prvo dirko v Melbournu, a se je Sauber na odločitev sodišča seveda pritožil. Vse skupaj naj bi dobilo razplet v četrtek, le dan pred prvimi treningi, ko naj bi sodišče določilo še o pritožbi.
Van der Garde je trdil, da mu je moštvo lani zagotovilo, da bo imel tudi v tej sezoni mesto v ekipi, nato pa kot dirkača zaposlilo Šveda Marcusa Ericssona in novinca v formuli 1 Brazilca Felipeja Nasra.
Nepopravljive posledice za Sauber
V formuli 1 imajo tako novo afero, ki so jo že šaljivo poimenovali "Seatgate" oziroma afera s sedežem. Sauber bi raje imel na dirki Brazilca Nasra, ki prinaša polno sponzorsko malho, nenastopanje Nizozemca pa utemeljuje tudi s tem, da njihov nekdanji testni voznik nima izkušenj z letošnjim dirkalnikom in bi lahko bil njegov nastop tudi nevaren za tekmece na stezi. Ta argument je sicer mogoče tudi spodbijati, saj ima van der Garde že nekaj tekmovalnih izkušenj v formuli 1 (leta 2013 je za Caterham odpeljal 19 dirk), medtem ko Nasr še nikoli ni vozil na dirki v tem tekmovanju.
"Zelo sem vesel. Rad bi že začel delati z ekipo in voziti," je bil odziv dirkača po zmagi na sodišču. Njegovega navdušenja pa pri Sauberju ne delijo. Takoj po razsodbi so vložili pritožbo, vodja moštva Monisha Kaltenborn je poudarila, da so razočarani in da bo "imela odločitev sodišča nepopravljive posledice na začetek sezone."
V ozadju je seveda tudi ali predvsem denar. Z Nasrom in drugim voznikom Švedom Ericssonom prihajajo v ekipo milijoni njunih pokroviteljev, ki so nujno potrebni za preživetje majhnega zasebnega moštva v svetu formule 1. Zato ni mogoče pričakovati, da bo ekipa prostovoljno popustila in sedež namenila Nizozemcu.