"Gospodje, LAMIA 2933 ima popolni manjko. Zmanjkalo je energije, brez goriva smo," se sliši na posnetku, ki ga je pilot strmoglavljenega letala Miguela Quironga poslal kontrolnemu stolpu. Posnetek so objavili kolumbijski mediji.
V nesreči je umrla večina članov brazilskega nogometnega kluba Chapecoense in 20 novinarjev, ki so z njimi potovali na sklepno dejanje Copa Sudamericana, drugo najmočnejše južnoameriško nogometno tekmovanje.
Oblasti avtentičnosti posnetka še niso potrdile, na njem pa se jasno sliši, da je pilot zahteval takojšen pristanek zaradi "težav z gorivom". Kontrolni stolp je odobril zahtevo, pilot je zahteval koordinate, ki mu jih je tudi dal. Njegov zadnji odgovor na posnetku je bila višina, na kateri se je nahajalo letalo. Potem se je izgubil kontakt z letalom.
Direktor kolumbijskega civilnega letalstva Alberto Bocanegra je ob objavi posnetka dejal, da je med hipotezami nesreče tudi to, da je letalu zmanjkalo goriva, a poudaril, da je treba počakati ugotovitve preiskav črnih skrinjic letala in da je končen odgovor o vzroku nesreče moč pričakovati v pol leta. Dodal je, da če je letalu dejansko zmanjkalo goriva, bi to kazalo na malomarnost pilota, ki je odgovoren za zadostno količino goriva.
Letala niso dotočili, ker se je mudilo?
Kolumbijski mediji so bili sicer prvi, ki so izpostavili dejstvo, da letalo ob padcu ni eksplodiralo ali zagorelo, kar kaže na možno pomanjkanje goriva. "O Globo" je medtem včeraj razkril, da je bil razlog, da je letalu zmanjkalo goriva, pomanjkanje časa, kar se sicer zdi neverjetno. Pišejo, da je nogometno moštvo zamujalo s prihodom iz brazilskega Sao Paola v bolivijski Santa Cruz de la Sierro in da je bil odpovedan postanek na letališču v Cobiji, kjer bi morali dotočiti gorivo. Očitno, dodajajo, je bil pilot prepričan, da bo količina goriva zadostovala.
Preiskava nesreče sicer še vedno poteka.
dezurni@zurnal24.si
Ih, kolkrat se je že men zgodil , da sem ostal brez goriva !
Airbus ima za take primere posebno turbino, ki generira elektriko. Če vse odpove se pod njem spusti vetrnica, ki zagotavlja elektriko. To se lahko zgodi samo enkrat v življenski dobi letala. Ko ga testirajo. Če se zgodi drugič gre letalo… ...prikaži več na uničenje. To so mi povedali v tovarni.
Ne vem, ampak kok človek zastopi, bi lahko bil to načrt, ajde mamo manj goriva, ni blema, ker letala še vedno do določene meje lahko jadrajo, tudi ta največji, le komande morajo vse delovat, ne vem koliko je radij jadranja… ...prikaži več takega letala, ampak iz 10k metrov da vse deluje bi moglo pristat skoraj brez problema (da je pista ali plac podoben blizu) ne more pa brez sistemov za support nobeno letalo pristat ali letet prav dolgo, zmanjka vzgona, ajde bomo jadrali, ampak kako boš jadral če nič ne deluje, se pravi padeš kot skala. NA ŽALOST RIP za brez smislene žrtve.