Potem ko so Daniela Alvesa in njegovega brazilskega rojaka Neymarja rasistično zmerjali na nedavnem barcelonskem derbiju z Espanyolom, je skupina oglaševalskih podjetij dobila nalogo, da razvije kampanjo, ki bi pritegnila pozornost v boju s težavami, ki že leta pestijo španski nogomet.
Dnevnik AS je poročal, da Alves sicer ni vedel, da bo na nedeljski tekmi z Villarrealom proti njemu poletela banana, navijača so pri "rumeni podmornici" že dosmrtno kaznovali, a se je z Neymarjem odločil, da bo, če se to zgodi, sadež pojedel pred kamerami. To bi bil znak za začetek kampanje prek družbenih omrežij in medijev, za maksimiziranje učinka pa so bili že pripravljeni strokovnjaki za to področje.
Neymar nemudoma na spletu
Alves je kasneje sicer dejal, da je "presenečen" nad podporo z vsega sveta, poškodovani Neymar pa je le nekaj minut po dogodku prek Instagrama in Twitterja objavil fotografijo s sinom, s katerim si je ob pripisu "vsi smo opice" privoščil banano.
V kampanjo so se hitro vključili tudi drugi prepoznavni nogometaši, denimo Sergio Agüero, David Luiz, Hulk, Mario Balotelli in Roberto Carlos, prek spleta pa je rojaka Alvesa podprla tudi predsednica Brazilije Dilma Rousseff. Načrt je deloval zelo dobro, meni Guga Ketzer, partner oglaševalske agencije Loducca, ki je s podjetji Meio e Mensagen in Neymarjevimi zastopniki pripravil vse potrebno.
Alves ni bil del scenarija
"Dejanja govorijo glasneje od besed," je Ketzer dejal za AS. "Gesta ne potrebuje nobenega prevoda, zdaj vidimo, da je vse postalo viralno, globalno. Ideja je bila, da bi banano pojedel Neymar, toda na koncu jo je Alves, kar vseeno deluje."
Ketzer je še pojasnil, da sta "hashtaga" #somostodosmacacos in #weareallmonkeys, ki ju je Neymar prvi uporabil v nedeljo zvečer, postala viralna, domislili pa so si ju seveda vnaprej.
Takoj po zaslužek
"Najboljši način za zmago nad predsodki je, da omiliš rasistična dejanja, in to za to, da se ne bi več ponovila. Ustvarili smo #somostodosmacacos in #weareallmonkeys, skupaj z dejanjem z banano, kar je začelo gibanje," je še dejal Ketzer.
AS dodaja, da je bil spretno pripravljen tudi komercialni del kampanje, saj so po ceni 25 evrov zdaj že na voljo majice s "hashtagom" #somostodosmacacos in banano, tiska pa jih podjetje brazilskega TV-gostitelja Luciana Hucka.
Objavili fotografijo "navijača" – gre za klubskega delegata
Alves je po tekmi podal nekaj ostrih izjav glede kulture v Španiji, ki se po njegovem mnenju od leta 2002, ko je prišel iz Brazilije, ni spremenila. Zaželel si je tudi, da bi mediji objavili fotografijo navijača, ki mu je vrgel banano, da bi "doživel sramoto", želja pa se mu je zdaj tudi uresničila.
Villarreal je reagiral hitro, mu odvzel člansko izkaznico in dosmrtno prepovedal vstop na stadion El Madrigal, toda vseeno doživel pravo sramoto. Po spletu namreč kroži informacija, da je kaznovani 25-letni David C. L., ki je v letošnji sezoni opravljal vlogo delegata kadetske ekipe. Ni potrebno posebej poudarjati, da je omenjeni poleg članske izkaznice izgubil tudi službo pri klubu.