Šport > Nogomet
71 ogledov

Nissan z leafom v električni svet

Zanimiva podrobnost Nissana leafa je kompatibilnost z iPhonom, prek katerega bo
1/18
Žurnal24 main
Nissan je obrnil pomemben list v svoji zgodovini in predstavil prvi povsem električni avtomobil. Leaf (list), kot se bo imenoval, v evropske salone prihaja že prihodnje leto.

Slovesno razkritje je potekalo v Jokohami, kamor tretji največji japonski proizvajalec avtomobilov iz Tokia po 41 letih ponovno seli svoje matične prostore.

Danes praznujemo novo poglavje naše tovarne, je med predstavitvijo novinarjem dejal prvi mož Nissana in Renaulta Carlos Ghosn, ki se je v kombilimuzini pred novinarje pripeljal v družbi nekdanjega japonskega premierja Džuničira Koizumija.

Dovolj za 80 odstotkov ljudi
Petsedežni leaf poganjajo 24 kWh litij-ionske baterije, ki poganjajo motor z okoli 80 kW moči. To po okvirnih podatkih tovarne zadostuje za najvišjo hitrost nad 140 km/h. Z običajno uporabo naj bi baterije zdržale za najmanj 160 kilometrov poti, kar je po mnenju Nissana dovolj za 80 odstotkov voznikov. Polnenje prek posebnih napetostnih postaj naj bi trajalo manj kot 30 minut, prek običajne 220 V vtičnice pa osem ur.

Ker nima menjalnika, je zelo odziven, "kot bi imel turbo", ga je opisal Ghosn. O ceni avtomobila sicer ni želel govoriti, naj bi pa bil prvi resen električni konkurent avtomobilom srednjega razreda z običajnim motorjem. V ceno niso vključene drage baterije, ki jih namerava Nissan kupcem avtomobila dajati v najem. Velika pozornost je namenjena aerodinamiki pa tudi različnim porabnikom v avtomobilu. Tako recimo spredaj svetijo LED-svetila, ki porabijo le 10 odstotkov energije, potrebne za običajne luči.


Velik poudarek pri leafu je na aerodinamiki in tehničnih rešitvah, ki porabljajo kar najmanj energije. © Nissan

Leafa bodo konec prihodnjega leta najprej ponudili kupcem na Japonskem, v Evropi in ZDA, leta 2012 pa bo sledila prodaja tudi na drugih trgih. Letno naj bi proizvedli 200 tisoč leafov.

Ghosn je dejal, da razmere na trgu energentov govorijo v prid električnim avtomobilom in da bo leta 2020 že vsak deseti novi avtomobil na svetovnih cestah poganjala elektrika. Obenem je pojasnil, da evropsko-japonska naveza hibridnim avtomobilom v nasprotju s Toyoto ali Hondo tudi v prihodnosti ne bo dajala prevelike pozornosti. Dokler pa trg električnih vozil ne bo dovolj razvit, bodo pri Nissanu in Renaultu še naprej razvijali čistejše motorje z notranjim izgorevanjem in vsaj pri nekaterih višje rangiranih modelih ponudili tudi hibridne pogone.

Vse bolj pod napetostjo
Ghosn je sicer vrsto let veljal za velikega skeptika glede novega električnega trenda. Z leafom želi koncern premostiti razliko, ki je že nastala med proizvajalci pri razvoju pogonov prihodnosti.

Lastna, povsem električna vozila so napovedali že tudi drugi proizvajalci, recimo Toyota in VW, vendar pa avtomobilski strokovnjaki opozarjajo, da bo lahko preteklo še več let do preboja nove tehnologije. Za zdaj največjo oviro za električna vozila predstavljajo visoki stroški izdelave in nezadostne zmogljivosti baterij, ki so za kupce nezanimive tudi zaradi dolgega procesa polnenja.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.