Šport
85 ogledov

"Napumpali smo gume in nastavili amortizerje"

Maxi Jena
1/8
Saša Despot
Krmar Mitja Kosmina bo s prenovljeno jadrnico Maxi Jeno meril na najvišje mesto na Barkovljanki. Slovenska barka sodi zdaj med najboljše v Sredozemlju.

V Kopru je bila predstavljena prenovljena jadrnica Maxi Jena, ki tudi v novi barvni podobi konec tedna cilja na zmago na sloviti Barkovljanki, kasneje pa naj bi uspešno nastopala in prestavljala slovensko jadranje in znanje tudi na ostalih slovitih ragatah po Sredozemlju.

"Novembra, ko sva z Mitjo gledala barko, sva dejala, ali bova na njo dala zemljo in na njej sadila rože, ali pa bomo zavihali rokave. Odločili smo se za drugo možnost," je o prenovi jadrnice dejal team manager Maxi Jene Gašper Vinčec in dodal: "Zdaj je na vrsti Barcolana. Iz športnega vidika ta morda res ne pomeni toliko kot olimpijske igre in svetovna prvenstva, zagotovo ne. A gre za lepo zgodbo, ki se je začela leta 1969. Zmeraj, ko se postaviš na start, želiš zmagati. Ni važno za kaj gre. Tudi, ko se lovim z otroki, pridem prvi (smeh). Tako pač je."

"Mitja in Andrej sta mi zagotovila, da bomo na Mediteranu med petimi najboljšimi, kar pa pomeni, da smo med petimi na svetu, saj v Sredozemlje pridejo jadrati vse najboljše barke," je o konkurenčnosti jadrnice, ki je leta 2009 že osvojila Barkovljanko, kar osemkrat pa je bila druga, še dejal Vinčec.

Ob prenovi je sodeloval tudi navtični arhitekt Andrej Justin, ki je zasnoval tudi izvirno Maxi Jeno. Pred prenovitvijo je za jadrnico dejal, da je to tako kot bi imel na voljo dober dirkalnik, a bi bilo nekaj narobe s podvozjem, gume pa bi bile že uničene. "Naposled smo le zbrali dovolj energije in se lotili težkega, grdega dela. Posegli smo v samo sredico barke. Razmontirati smo morali kobilico in odstraniti jekleno konstrukcijo, ki je teh 14 let s 1.200 nepotrebnimi kilogrami obremenjevala jadrnico. To smo zdaj nadomestili z lažjo karbonsko konstrukcijo. To je bila največja sprememba," je dejal Justin, ki pre 15 leti zaradi omejenih financ ni imel na voljo najsodobnejših materialov.

Maxi Jena | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Spremenjen je bil tudi hidravlični sistem, zmanjšala pa se je tudi količina vode, ki jo jadrnica vozi s sabo. Teža jadrnice se je posledično s slabih 17 ton zmanjšala na dobrih 15 ton. "Zdaj smo na prav način napumpali gume, nastavili amortizerje in barka zdaj funkcionira tako, kot je bilo mišljeno na samem začetku. Največ je o vsem skupaj povedal obraz Mitje v soboto, ko smo jadrnico preizkusili," je še dejal Justin.

"Krmar ima tisti zadnji 'feeling' na krmilu. Doslej smo imeli vselej občutek, da je en kos noge v vodi. To te kot tekmovalca blazno nervira, vpliva na tvojo psihično stabilnost na sami dirki. In zdaj sem prvič zajadral z Maxi Jeno, da sem imel tisti pravi občutek, bila je razbremenjena. To je bilo zame nepopisno veselje. Vselej sem trdil, da ta jadrnica po samih linijah nima limita, da je bil dizajn trupa nekih 15 let pred časom, ko smo to naredili. Na žalost nismo imeli pravih tehničnih rešitev," pa navdušenja nad prenovljeno barko ni skrival krmar Mitja Kosmina, večkratni zmagovalec Barcolane.

"Vsi vemo. Kakšen je naš cilj, tega ne smemo skrivati. Želimo zmagati, za to smo se tudi pripravljali," je pred Barkovljanko sicer dejal Kosmina, Maxi Jena je slavila leta 2009. Tokrat njeno ekipo sestavlja 25 članov, ki prihajajo iz Slovenije, Italije in Hrvaške.

"Gre za skoraj 30 zlatih fantov, večina jih ni profesionalcev, a se na barki tako obnašajo. Na žalost v Sloveniji nimamo na voljo toliko profesionalcev, ker doslej ni bilo barke na kateri bi se lahko učili. Upam, da bomo to v prihodnje spremenili," pa je o moštvu dejal Vinčec.

Dan za varen avto

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.