Medtem ko se dirkači formule 1 kopajo v denarju, se morajo mehaniki in varnostniki ob progi zadovoljiti z drobtinicami.
Najbolje plačani dirkač na svetu je Lewis Hamilton (Mercedes), ki na sezono zasluži skoraj 50 milijonov švicarskih frankov (45 milijonov evrov). Sedemkratni svetovni prvak več kot dvakrat toliko kot njegov najbližji zasledovalec Max Verstappen (Red Bull) z 22,4 milijona frankov.
Visoko na lestvici je tudi povratnik v formulo 1 Fernando Alonso (Alpine) z 8,1 milijona. Prvo deseterico zaokrožuje najstarejši dirkač na startni vrsti Kimi Raikkonen (Alfa Romeo) s 4,5 milijona.
Pritoževati se ne morejo niti šefi ekip, kateri povprečna plača dva do tri milijona frankov na leto - odvisno do ekipe, v kateri delujejo. Šefi najboljših moštev lahko zaslužijo še precej več.
Inženirji, ki so nepogrešljiv člen vsake ekipe, v povprečju zaslužijo 80 do 100 tisoč frankov na sezono, najboljši med njimi pa lahko v žep pospravijo tudi do pol milijona na leto.
Kaj pa mehaniki?
Plače mehanikov so daleč od razkošja in glamurja, ki ga predstavlja elitni dirkaški šport. Kljub dolgim izmenam in težkemu fizičnemu delu na leto v povprečju zaslužijo približno 50.000 frankov.
Čeprav znesek ni pretirano visok, pa je pravo bogastvo v primerjavi z zaslužkom varnostnikov ob stezi. Potencialno smrtno nevarno delo je namreč v veliki meri prostovoljno, simbolično dnevno plačilo pa znaša približno 100 frankov.
Tudi dekleta na startni vrsti ("grid girls"), ki jih je vodstvo F1 ukinilo pred začetkom sezone 2018, za svoje delo niso prejela plačila, temveč so bila upravična zgolj do oblačil in plačane nastanitve.
Najbolje plačani dirkači F1 (v švicarskih frankih):
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 49,3 milijona
2. Max Verstappen (Red Bull) 22,4
3. Charles Leclerc (Ferrari) 12,6
4. Daniel Ricciardo (McLaren) 12,6
5. Carlos Sainz (Ferrari) 9,0
6. Sebastian Vettel (Aston Martin) 9,0
7. Fernando Alonso (Alpine) 8,1
8. Valtteri Bottas (Mercedes) 7,2
9. Sergio Pérez (Red Bull) 5,4
10. Kimi Raikkonen (Alfa-Sauber) 4,5
Kdaj gre Lewis / no racism / ven iz F1? Zares me zanima, kaj bo Russel delal s tem bolidom, ko bo SMEL zmagati na dirki. Se mora MAX tega bati?
F 1 je postala dolgčas od dolgčasa. Nikoli več kot je bilo v 70 , 80 , 90. Sram jih bodi.
Kdo sploh še gleda ta dolgčas. Nobene zanimivosti nobenega zaletavanja nobene nesreče če pa se že zaletijo nobenemu nič. Nobene strasti ni več v tem športu